سخاوت یک خانواده جان چهارنفررانجات داد

مسوول هماهنگ کننده پیوند عضو استان همدان گفت: اهدای اعضای بدن دختر همدانی لذت دوباره زندگی کردن را به چهار بیمار هدیه کرد.
کد خبر: ۷۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 14 August 2015
مسوول هماهنگ کننده پیوند عضو استان همدان گفت: اهدای اعضای بدن دختر همدانی لذت دوباره زندگی کردن را به چهار بیمار هدیه کرد.

به گزارش ایرنا؛دکتر مجید حمیدی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمیده بیاتی دختر 27 ساله همدانی که در اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ادامه داد: قلب، کبد و دو کلیه این بیمار توانست جان چهار بیمار را نجات داده و تپشهای زندگی را در جان این افراد جاری کند.

وی اضافه کرد: این دختر همدانی اهل روستای بابان شهرستان کبودراهنگ است.

دکتر حمیدی گفت: در سه ماه گذشته عمه وی نیز در شهرستان ساوه دچار سانحه تصادف شده بود که با رضایت خانواده اعضای بدن ایشان نیز به بیماران نیازمند اهدا شد تا برای همیشه نام خانواده بیاتی در عالم بخشندگی جاودانه باشد.

وی تصریح کرد: اهدای عضو امر نیکی است که در چند سال گذشته انسان های زیادی که از نارسایی اعضای بدنشان رنج می بردند را دوباره به زنده بودن و نفس کشیدن امیدوار کرده است.
 
وی ادامه داد: هرساله بیماران زیادی در استان همدان در فهرست انتظار طولانی پیوند کلیه و سایر اعضای بدن، لحظه های بودن یا نبودن را سپری می کنند و از این جهت بیماران مرگ مغزی با اهدای عضو همیشه زنده خواهند بود.
 
وی اضافه کرد: همه افراد باید به اهدای عضو به عنوان یک حرکت شایسته و نشانی از درایت و رشد معنوی در جامعه نگاه کنند زیرا پیوند اعضا حرکتی ایثارگرانه است که نشان از تفکر الهی و حس انسان دوستی در وجود اولیای دم دارد.

از ابتدای سالجاری تاکنون شش مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در همدان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار