تشکیل کارگروه دختران به مناسبت دهه کرامت در استان خراسان جنوبی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از تشکیل کارگروه دختران به مناسبت سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر خبر داد
کد خبر: ۷۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 15 August 2015

به گزارش تابناک مژگان شریفی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در جلسه بزرگداشت دهه کرامت ضمن اشاره به سالروز تولد حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر اظهار کرد: فاصله زمانی تولد حضرت معصومه (س) تا تولد علی بن موسی الرضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامیده شده است که بر این اساس برنامه های مختلفی در حوزه بانوان تدارک دیده شده است .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خانواده، مادر و جوان از ابتدای شهریور ماه سال جاری در استان افزود : در همین راستا، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی، کارگاه های آموزشی آسیب شناسی خانواده، توسعه باورهای دینی و اجرای جشن های دهه کرامت نیز در دستور کار قرار دارد

شریفی با بیان این که پس از گذشت دوسال از تشکیل دولت تدبیر و امید، برنامه های خوبی در حوزه زنان تدوین شده است، یادآور شد: در حال حاضر تعداد پنج کمیته تخصصی در حوزه زنان وجود دارد.

وی با بیان این مساله که اولین گروه کاری، امروز با حضور دختران در این محل تشکیل می شود، یادآور شد: با نگاه به وضعیت زنان استان، متوجه می شویم که در این حوزه یکسری آسیب هایی وجود دارد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بیکاری دختران و زنان تحصیلکرده، بالا رفتن سن ازدواج و تجرد قطعی، از بین رفتن نشاط اجتماعی، اعتیاد و کاهش سن ابتلا به اعتیاد و...از مهمترین آسیب های حوزه زنان و دختران استان به شمار می روند.

شریفی عنوان کرد: شنیدن خبر کسب سهمیه المپیک توسط خانم نجمه خدمتی در دوشب گذشته، یکی از بزرگترین افتخارات استان و کشور محسوب شده و مفتخریم که در خراسان جنوبی، اینچنین دختران توانمندی وجود دارد.

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه در حاشیه بودن مسائل زنان و دختران از جمله موضوعاتی است که سبب آزار این قشر می شود، اذعان کرد: لازم است که این موضوع به صورت اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ضمن اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری "مبنی بر سال همدلی و همزبانی دولت و ملت" گفت: با تاسی از این نامگذاری زیبا و همچنین اتحاد و وحدت، می توان اقدامات بزرگی را در جامعه انجام داد.

شریفی ضمن انتقاد از عدم وجود مجموعه کاری واحد که بتواند از موازی کاری در حوزه زنان وبویژه دختران جلوگیری کند، گفت: در حال حاضر اقدامات حوزه زنان و دختران به صورت موازی کاری در خراسان جنوبی انجام می شود.

وی از کمبود اعتبارات در حوزه خانواده و زنان خراسان جنوبی، به عنوان یک معضل یاد کرده و ابراز داشت: این موضوع مهم سبب شده تا نتوانیم برنامه اساسی در این خصوص داشته باشیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هماهنگی، تسهیل گری و نظارت بر برنامه های حوزه زنان را، از مهمترین برنامه های دفتر امور بانوان استانداری دانسته و اظهار داشت: هدف ما در این دفتر، تحکیم جایگاه زنان است.

شریفی در ادامه صحبت هایش از انعقاد سه تفاهم نامه همکاری بین معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با دستگاه های متولی، تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان های جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و اداره کل استاندار از جمله این سازمان ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار