فرسودگی 30درصدی درشبکه آبرسانی اسدآباد

فرماندار اسدآباد گفت: از 130 کیلومتر شبکه آبرسانی در اسدآباد 30 درصد لوله‌های این شبکه فرسوده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 16 August 2015

فرماندار اسدآباد گفت: از 130 کیلومتر شبکه آبرسانی در اسدآباد 30 درصد لوله‌های این شبکه فرسوده است.

به گزارش فارس،مسعود بکائی با اشاره به اینکه برای تأمین آب شرب شهر اسدآباد هفت چاه عمیق وجود دارد، اظهار کرد: البته آب یکی از این چاه‌ها اخیراً به خاطر گل‌آلود شدن از مدار خارج شد.

وی از حفر چاه جدیدی در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این چاه در حال تجهیز است و تا چند روز دیگر وارد شبکه آبرسانی خواهد شد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه چاه جدیدی که حفر شده، 20 لیتر بر ثانیه آب تولید خواهد کرد، افزود: امیدواریم با حفر این چاه مشکل آب شهری در اسدآباد حل شود.

وی با بیان اینکه 130 کیلومتر شبکه آبرسانی شهری در سطح شهر اسدآباد وجود دارد، افزود: از این میزان بیش از 30 درصد لوله‌های این شبکه دچار پوسیدگی شده و همین فرسودگی شبکه موجب افزایش پرت آب در شبانه‌روز می‌شود.

بکائی گفت: در برخی از نقاط شهر اسدآباد به دلیل اینکه مخازن آب در بالادست نیستند، فشار آب کم است و این مهم در شهرک‌های سیداحمد، فرهنگیان و شهرداری بیشتر نمود دارد.

وی با بیان اینکه برای تأمین فشار آب در برخی از نقاطی که با مشکل مواجه هستند، دستگاه فشارشکن نصب شده است، گفت: با وجود این دستگاه فشار آب در نقاطی که آب زیاد است، کنترل و به دیگر نقاطی که دچار مشکل هستند، هدایت می‌شود.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه در گذشته این شهرستان مشکل آب نداشته و زمانی که سیستم لوله‌کشی آب شهری در اختیار شهرداری بوده، بدون طرح، نقشه و مهندسی کارها انجام می‌شد، گفت: حتی در برخی از نقاط شهر فلکه قطع و وصل آب وجود ندارد.

وی یکی دیگر از مشکلات در تأمین آب شهری را توسعه شهر به سمت مناطق کوهپایه‌ای و ارتفاعات بالاتر از مخازن آب شهری دانست و گفت: البته در برخی از نقاط نیز بدون برنامه، احداث ساختمان در بیش از پنج طبقه انجام شده که این ساختمان‌ها نیز با مشکل آب مواجه هستند.

بکائی افزود: سیستم تأمین فشار آب برای تأسیسات آپارتمان‌های منطقه رعایت نشده و خانواده‌هایی که در طبقات سوم به بالا ساکن هستند، دچار افت فشار آب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات سال جاری تخصیص داده نشده است، افزود: بخشی از این کارهای انجام شده در بخش آب به صورت نسیه انجام شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مشکل آب شهری نیز حل شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار