ارتقاء بهره‌وری به لوح و تندیس محدود نشود

مدیر امور فناوری اطلاعات و توسعه سیستم‌ها شركت معدني و صنعتي چادرملو با اشاره به راه‌اندازی سیستم اتوماسیون مدیریت دانش در شرکت چادرملو تا اواخر شهریور ماه سال جاری گفت: بر اساس چشم انداز افق 1404 رشد اقتصادی کشور باید به 8 درصد برسد که از این میزان رشد، حدود 2.5 درصد باید با ارتقاء بهره‌وری در بنگاههای اقتصادی تامین شود. لذا این شرکت با بکار گیری تمامی ظرفیت ها و دانش روز، درصدد است هر چه بیشتر زیر ساختهای توسعه دانش و شاخص های بهره وری را افزایش دهد .
کد خبر: ۷۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 17 August 2015
به گزارش تابناک یزد، مهندس سعید ذاکرزاده همچنین با یادآوری اینکه شرکت چادرملو از دیرباز روی موضوع بهره‌وری تمرکز یافته است و توانسته با ارتقای شاخص‌های مربوط، سطح بهره‌وری را در این شرکت به میزان چشمگیری افزایش دهد افزود: بزودی گواهی‌نامه بین‌المللی استاندارد ایزو 50001 برای مجتمع گندله‌سازی این شرکت دراردکان  دریافت می شود، این استاندارد به سازمان ها یی  که در جهت بهبود عملکرد انرژی شامل کارایی، بهره برداری و مصرف. کاهش گازهای گلخانه ای و دیگر پیامدهای زیست محیطی و کاهش هزینه انرژی از طریق مدیریت سیستماتیک انرژی اقدامات موثر انجام داده اند تعلق می گیرد .
وی افزود: به عنوان مثال در زمینه‌هایی مانند کاهش توقف‌ها، خرید به موقع قطعات و تامین به موقع و همچنین بومی‌سازی 8 هزار قطعه فعالیت‌های گسترده ای انجام شده که در نهایت منجر به افزایش سطح بهره‌وری در شرکت چادرملو شده است. اینکه شرکت بتواند قطعات موردنیاز خود را با قیمت بهینه از سازندگان داخلی بگیرد قطعاً یکی از عوامل رشد بهره‌وری در چادرملو بوده است. از سوی دیگر ما فقط برای خودمان بهره‌وری ایجاد نکردیم، بلکه برای سازندگان قطعات هم بهره‌وری ایجاد کردیم. نکته قابل توجه این است که  شرکت چادرملو دارای سه واحد فعال کاملاً منفک از یکدیگر به لحاظ کارکرد و ماموریت است ،یکی در تهران، دیگری در 180 کیلومتر جاده یزد- طبس و واحد سوم که گندله‌سازی است در اردکان یزد قرار دارد . اما با ایجاد یک سیستم ارتباطی قوی، بطور لحظه ای تصمیمات مدیریتی به سرعت منتقل و به گردش کار سرعت می بخشد .
ذاکرزاده با بیان اینکه شرکت چادرملو جزو معدود شرکت‌هایی است که در جهت پیاده‌سازی استاندارد ایزو 50001 در زمینه مصرف انرژی گام برداشته است، اضافه کرد: علاوه بر گندله‌سازی در چادرملو نیز استارت اخذ گواهی‌نامه این استاندارد زده شده است.

وی مدیریت یکپارچه و و هماهنگی بین مدیران چادرملو را از عوامل دیگر رشد بهره‌وری در این شرکت دانست و گفت: یک دست برخورداری از نظام مدیریت چابک در چادرملو باعث روان‌سازی تصمیم‌گیری در این شرکت شده است و روی عملکرد شرکت هم تاثیر مثبت گذاشته است. در واقع در چادرملو همه در یک جهت حرکت می کنند و سهامداران هم این موضوع را به خوبی لمس کرده اند، چراکه مجامع چادرملو جزو معدود مجامعی است که در محیطی آرام و بدون تنش برگزار می‌شود و اطلاعات نیز به صورت کاملاً شفاف در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

در دوره پساتحریم به دنبال کسب دانشیم

مدیر امور فناوری اطلاعات و توسعه سیستم‌ها شركت معدني و صنعتي چادرملو و نماينده مديرعامل شركت در جایزه بهره‌وري با تاکید بر اینکه شرکت چادرملو از تجربیات شرکت‌های مطرح و بزرگ معدنی جهان برای پیشبرد برنامه‌هایش استفاده می‌کند افزود: اینکه فولاد چادرملو براساس بهترین تکنولوژی روز دنیا احداث می‌شود نشان ‌دهند توجه ما به تجربیات شرکت‌های مطرح معدنی و صنایع فولاد جهان است. این موفقیت در حالی بدست آمده که چادرملو همواره با مشکلات اقتصادی داخلی و تحریم های خارجی زیادی مواجه بوده است.

ذاکر زاده در خصوص برنامه چادرملو برای دوره پساتحریم اظهار داشت : در دوره پساتحریم بیش از همه موارد می‌توانیم به کسب راحت‌تر علم و دانش روز دنیا امیدوار باشیم. در دوره تحریم علیرغم میل باطنی شرکت‌های خارجی نتوانستند با ما همکاری کنند. در حال حاضر مطمئن هستم که شرکت‌های خارجی تمایل بیشتری برای همکاری با ما دارند که این همکاری یک همکاری برد-برد خواهد بود و ما نیز می‌توانیم در این همکاری منافع علمی و تجربیات بیشتری کسب کنیم.

ذاکرزاده با بیان اینکه هم‌اکنون نیز شرکت چادرملو در بین شرکت‌های معدنی و صنعتی دارای یکی از به‌روزترین سایت‌های شرکتی است، عنوان کرد: ما به صورت لحظه ای سایت چادرملو را به‌روز می‌کنیم و اخبار و تمامی آمارها در اختیار سهامداران و افراد دیگر قرار می‌گیرد.

حمایت از بهره‌وری به لوح و تندیس محدود نشود

مدیر امور فناوری اطلاعات و توسعه سیستم‌ها شركت معدني و صنعتي چادرملو افزود: شرکت چادرملو براساس کلیه شاخص‌های بهره‌وری همواره جزو 5 شرکت اول در بین شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی بوده است. باید بدانیم که همه شرکت‌ها در حال حرکت به سمت بهره‌وری هستند اما این کار هزینه دارد و سازمان‌های بالادستی باید برای شرکت‌هایی که به صورت جدی روی افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری می‌کنند امتیازات و مشوق‌هایی را قائل شوند تا این شرکت‌ها به افزایش هرچه بیشتر بهره‌وری ترغیب شوند و سایر شرکت‌ها نیز تشویق شوند تا در این حوزه فعالتر عمل کنند. در واقع با اعطای چنین مشوق‌هایی رقابت بر سر افزایش بهره‌وری در بین شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی شکل خواهد گرفت. امیدواریم بحث حمایت از بهره‌وری در معدن و صنایع معدنی تنها به دادن یک لوح و تندیس محدود نشود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار