فعالیت هزارنفردرصنعت چرم همدان

نایب رئیس اتاق اصناف همدان گفت: ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت چرم همدان مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۷۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 18 August 2015
نایب رئیس اتاق اصناف همدان گفت: ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت چرم همدان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش تسنیم؛ احمد گازرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت چرم همدان برای ۱۲ هزار نفر از تولید تا فروش محصولات چرمی و صادرات و واردات به صورت مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: استان همدان از دیرباز خواستگاه تولید چرم و مصنوعات چرمی بوده و باید با حمایت مسئوولان علاوه بر احیای این صنعت در استان برندهای معتبری برای این صنعت در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ایجاد شود.

گازرانی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ واحد صنفی کیف و کفش و سراجی در شهر همدان وجود دارد که از این تعداد ۵۲ واحد چرمی در تولید منسوجات چرمی و صنایع دستی فعال است.

نایب رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: هم اکنون هزار واحد تولیدی کفش در همدان بدون عضویت در اتحادیه و به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند.

گازرانی اظهار داشت: بیشتر واحدهای تولیدی کفش در همدان واحدهای کوچک هستند که در بافت قدیمی شهر همدان متمرکز شده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئوولان استانی ازمزیت های صنعت چرم در راستای ایجاد اشتغال و ارز آوری غافل هستند گفت: با تلاش‌های انجام شده توانستیم استان همدان را عضو شورای راهبردی صنعت چرم کشور معرفی کنیم.

رئیس اتاق اصناف همدان افزود: رونق صنعت چرم نیازمند ایجاد زیر ساخت‌ها و ارائه تسهیلات بانکی با سودهای پایین است و در این راستا بانک کار آفرین مبالغ وام با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۶ ساله در اختیار تولیدکنندگان شهر قرار داده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون صنعت چرم همدان با مشکلاتی مواجه است که یکی از مهمترین این مشکلات نبود شهرک صنعتی چرم در استان همدان است که تا کنون تلاش ها برای ایجاد آن به نتیجه نرسیده است.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان همچنین ایجاد دانشگاه چرم در همدان را از راهبردهای توسعه این صنعت عنوان کرد که تا کنون رایزنی‌هایی برای ایجاد آن در همدان انجام شده است.

گازرانی گفت: نمایشگاه تخصصی دوره‌ای صنعت کفش برای نخستین بار با شرکت تولید کنندگان و فعالان صنعت کفش تبریز برگزار شد و امسال برای دومین بار این نمایشگاه ۲۸ تا ۳۰ مرداد ماه امسال با حضور ۶۰ برند معروف که ۱۸ برند آن از استان همدان است برپا می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار