کارآمدی‌نظام‌آموزشی‌بزرگترین‌دستاوردهسته‌ای

کد خبر: ۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ 24 January 2015
رئیس سابق انرژی هسته‌ای گفت: بزرگ‌ترین دستاورد صنعت هسته‌ای کارآمد کردن نظام آموزشی کشور بود.

به گزارش فارس، فریدون عباسی ظهر امروز در اجلاس سراسری مسئولان اعضا بسیج اساتید و شورای کانون‌های استان مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید مبدا تحول در کشور باشند، اظهار داشت: ایران اسلامی به عنوان صادر کننده تفکرات انقلابی در عراق، سوریه و لبنان است و در حال حاضر شاهد صادر شدن ثمره انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان هستیم.

رئیس سابق انرژی اتمی کشور افزود: در حوزه فناوری موشکی، ایران از کشورهای برتر دنیا است ولی در حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه‌ها نیاز به بازنگری جدی در این بخش احساس می‌شود.

وی با اعلام اینکه امروز اساتید ما برای تایید استاد تمامی خود نیاز به درج مقاله علمی در برخی مجلات بین‌المللی دارند، خاطرنشان کرد: به نظر بنده در این زمینه به نوعی برگشت به عقب داشتیم به این دلیل که دوباره تلاش کردیم که غربی‌ها را برای تایید صلاحیت اساتید خویش مرجع قرار دهیم.

رئیس سابق انرژی هسته‌ای کشور گفت: با اقدامات انجام شده تلاش شد که از حضور دانشجویان به خارج از کشور جلوگیری شود ولی با مرجع قرار دادن مجلات خارجی برای تایید صلاحیت اساتید در دانشگاه به نوعی در این زمینه برگشت به عقب داشتیم.

عباسی افزود: همه باید تلاش کنیم که گفتمان انقلاب اسلامی دوباره در سطح دانشگاه‌های کشور ترویج داده شود و در دانشگاه‌ها معنویت و تربیت اصل باشد و نباید رساله دکتری ما به تایید غربی‌ها گره بخورد.

وی تصریح کرد: صنعت هسته‌ای را افرادی در کشور متحول کردند که دنبال تکنوکرات‌ها نبودند و کسانی در این زمینه نقش داشتند که به دنبال بهره‌گیری از توان داخل کشور بودند و حتی بسیاری از دانشمندان در مجلات بین‌المللی هم مقاله‌ای نداشتند.

رئیس سابق انرژی هسته‌ای کشور روی آوردن به نیروهای جوان و نیروهای انقلابی را باعث تحول در صنعت هسته‌ای کشور برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین دستاورد در صنعت هسته‌ای کارآمد کردن نظام آموزشی کشور و صدور خدمات هسته‌ای‌ کشور عنوان کرد.

وی در پایان با اعلام اینکه ظرفیت مناسبی در کشور در حوزه انرژی هسته‌ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشور ما توان تبدیل منابع خام هسته‌ای سایر کشورها را نیز دارد و این موضوع در سیاست خارجی نیز باید جای خودش را باز کند.

عباسی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در سانتریفیوژ خلاصه نمی‌شود، متذکر شد: کسی سانتریفیوژ را به آرمان تبدیل نکرد، دشمن مخالف توانمندی ایران در زمینه انرژی هسته‌ای است.

 رئیس سابق انرژی هسته‌ای کشور با اشاره به اینکه فعالیت کشور در حوزه هسته‌ای روند خروج دانشجو از کشور را معکوس کرد،گفت: فعالیت هسته‌ای یکی از پروژه‌های محوری کشور است دیگر پروژه محوری کشور فعالیت در زمینه هوا و فضا است و باید در این زمینه‌ها فعالیت مناسبی در کشور شکل بگیرد.

رئیس سابق انرژی هسته‌ای در کشور با بیان اینکه برای رفع مشکلات در کشور مدل ایجاد سپاه در کنار ارتش باید پیگیری شود، گفت: سپاه در دوران دفاع مقدس در کنار ارتش قرار گرفت، در حوزه سازندگی کشور نیز نقش سپاه بسیار برجسته‌ای بود و در دوران تحریم نیز فعالیت قرارگاه خاتم در کشور بسیار ارزنده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار