صدور مجوز بهره برداری ازمرتع در استان

کد خبر: ۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 20 August 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برنامه‌ریزی جدی برای حفاظت ویژه از کوهستان‌های جنگلی استان ایلام آغاز شده است.

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اداره‌کل منابع طبیعی با صدور مجوز بهره‌برداری از مرتع تحت عنوان کارت پروانه چرای دام تمام فرآیند حضور دام و دامدار را با قید و شرط زمان ورود زمان خروج و تعداد دام مجاز اجرایی کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: شرایط اقلیمی و ضعف نظارت سبب لجام‌گسیختگی این بهره‌برداری شده و همکاران ارجمند در منابع طبیعی بدون اغماض و بدون مماشات حفاظت از این منابع را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: سالانه بر اساس ماده 44 و 44 مکرر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به تنظیم صورت مجلس مشاهدات و ایجاد پرونده تعلیف غیرمجاز و ارائه دادخواست ضرر و زیان و کیفری هم به سیستم محترم قضایی ارایه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه جدی برای حفاظت ویژه از کوهستان‌های جنگلی استان ایلام آغاز شده و اکنون علاوه بر دینارکوه آبدانان، بانکول ایوان و ... با مشارکت مردم در حال مدیریت حفاظت است که برای سیاه‌کوه هم قابل اجراست.

احمدی تصریح کرد: برنامه پیشگیری و مقابله و اطفاء حریق تهیه شده که مشتمل بر پروژه‌های فرهنگ‌سازی و تهیه پکیج‌های انفرادی و .. است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: گروه‌های اجتماعی هم به جای ترویج فرهنگ آتش‌سوزی فرهنگ پیشگیری از آتش‌سوزی را در جامعه ترویج کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار