مشکل شبکه توزیع آب شرب شهری وروستایی

کد خبر: ۸۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 21 August 2015

به گزارش تابناک ایلام معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تقسیم 1900 میلیارد تومان اعتبار میان روستاهای لرستان که مشکل جدی آب دارند، خبر داد.

رحیم میدانی در جریان بازدید از سد «دویرج» با حضور فرماندار، امام جمعه دهلران و مدیران عامل آب منطقه‌ای، آب روستایی و شهری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از سال 93 پیگیر حل مشکلات آب شرب روستایی در قالب حدود 900 مجتمع که هفت و نیم میلیون نفر جمعیت روستایی را زیرپوشش قرار می‌دهد، هستیم.

وی ادامه داد: برآورد شده که حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورتی که طی سه سال و سالی 2 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد مشکل هفت و نیم میلیون نفر جمعیت روستایی مرتفع می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطر نشان کرد: امسال 1900 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و بر اساس نیاز استان‌ها تقسیم می‌شود و استان‌هایی که مشکل جدی در حوزه آب روستایی دارند از سهم بیشتری برخوردار خواهند شد که روستاهای شهرستان مرزی دهلران در اولویت هستند.

میدانی در پایان با اشاره به مشکل آب شرب برخی روستاهای دهلران، بیان کرد: بخشی از این مربوط است به وضعیت شبکه توزیع آب شرب شهری و روستایی که نیاز به بازسازی دارند و به طور کلی ما در تأمین منابع مالی ارائه خدمات در شهرها و روستاها به دلیل پایین بودن قیمت آب مشکل جدی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار