جزییات کمک بلاعوض ۵۸ میلیارد تومانی دولت برای جبران خسارت سیل اخیر خوزستان

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور جزییات کمک بلاعوض ۵۸ میلیارد تومانی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت ۱۳۷ میلیارد تومانی برای جبران خسارت سیل اخیر استان خوزستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 01 January 2020
جزییات کمک بلاعوض 58 میلیارد تومانی دولت برای جبران خسارت سیل اخیر خوزستان

به گزارش تابناک سمنان: حمید رضا عدل با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت در خصوص کمکهای بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی استان خوزستان، گفت: مبلغ 58 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم مقررات مالی دولت برای بازسازی بخشهای آسیب دیده ناشی از سیل و آب گرفتی مناطق مسکونی استان خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت. 
به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، کمک بلاعوض جهت احداث 700 واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد 12 میلیون تومان و مجموعا 8 میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت. همچنین برای احداث 300 واحد مسکونی روستایی نیز مجموعا 3 میلیارد تومان و به ازای هر واحد 10 میلیون تومان اختصاص داده خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد، کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی، شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد 5 میلیون تومان و مجموعا 12,5 میلیارد تومان خواهد بود.
عدل با بیان اینکه، میزان کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی و لوازم خانگی تا سقف 5 میلیون تومان می‌باشد،  گفت: کمک هزینه اسکان موقف برای ساکنان 700 واحد مسکونی شهری مجموعا 8 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد بود.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت که به وزارت کشور، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی ابلاغ شده است، کمک هزینه اسکان موقت برای 300 واحد مسکونی روستایی 3 میلیارد تومان و برای پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آوار برداری6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
عدل با اشاره به بند دوم مصوبه هیئت دولت در خصوص بازسازی مناطق اسیب دیده استان خوزستان گفت: مبلغ 137 میلیارد تومان تسهیلات  بانکی ارزان قیمت با سود 4 درصد در مناطق روستایی و سود 5 درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی از طریق بانکهای عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: 52,5 میلیارد تومان از این تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان برای تامین لوازم معیشتی، 37.5 میلیارد تومان برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با سود و کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 7 ساله پرداخت خواهد شد.
وی افزود، همچنین برای بازسازی 700 واحد مسکونی شهری و 300 واحد مسکونی  روستایی 47 میلیارد تومان با دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت خواهد شد.
عدل در پایان گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سنواتی پیش بینی و به شبکه بانکی پرداخت نماید و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است تا گزارش عملکرد این مصوبه را مقاطع زمانی سه ماه به سازمان برنامه و بودجه ارائه نماید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار