دهه فجر گره یک دهه‌ای ۲ پروژه بابلسر را باز کرد

کار اجرایی بازگشایی محور بابلسر - بهنمیر مشهور به جاده نیروی هوایی که از چند سال پیش به خاطر مشکل تامین اعتبار و تملک بخشی از پادگان برای عقب نشینی دچار وقفه فرسایشی شده بود در اواخر سال گذشته با حضور معاون وزیر اغاز شد و اکنون نیز در حال اجرا می باشد .
کد خبر: ۸۲۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ 04 February 2020

فرماندار بابلسر از افتتاح ۲ پروژه عمرانی این شهرستان در دهه فجر خبر داد و گفت که کلنگ این ۲ پروژه بیش از یک دهه پیش بر زمین زده شد اما همواره تکمیل و بهره‌برداری از آنها با در بسته روبه‌رو می‌شد.

اسماعیل حسن‌زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود : یکی از این پروژه‌ها سد لاستیکی منطقه هادی شهر بود که کلنگ آن ١٢ سال پیش بر زمین خورده و گره ای برای مدیریت آب بابلرود بود.

وی با بیان اینکه اعتبار احداث سد لاستیکی هادی شهر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بود، افزود: این پروژه طی ۱۱ سال فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت که خوشبختانه طی یک سال اخیر با حمایت دولت و با جذب اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی تکمیل و اکنون آماده بهره برداری است.

فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه گنجایش این سد یک میلیون مترمکعب است و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد، گفت : با راه اندازی این سد بخش اعظم مشکل آبیاری در زمین های کشاورزی دو شهرستان بابلسر و بابل برطرف خواهد شد.

حسن زاده همچنین از افتتاح سالن ورزشی روستای احمدکلا این شهرستان به عنوان دومین پروژه بر زمین مانده اشاره کرد و افزود: کلنگ این پروژه نیز ۱۰ سال پیش زده شد و به دلیل کمبود منابع مالی متوقف ماند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری این زمین فوتبال حدود ۱۸ میلیارد ریال از سوی دولت تدبی رو امید تامین اعتبار شد ، افزود: این سالن ورزشی نیز اکنون اماده افتتاح است.

فرنماندار بابلسر اولویت دولت را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: در همین راستا ما پروژه‌ جدیدی تعریف نکردیم و هدف ما تخصیص اعتبار و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی تعریض جاده بهنمیر را از پروژه های چندین ساله این شهرستان دانست و گفت: کار اجرایی بازگشایی محور بابلسر - بهنمیر مشهور به جاده نیروی هوایی که از چند سال پیش به خاطر مشکل تامین اعتبار و تملک بخشی از پادگان برای عقب نشینی دچار وقفه فرسایشی شده بود در اواخر سال گذشته با حضور معاون وزیر اغاز شد و اکنون نیز در حال اجرا می باشد .

حسن زاده افزود: در دهه فجر امسال ۳۱ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در بخش آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، امور برق، ورزش و جوانان، شهرداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دهیاری‌ها می باشند.

حسن زاده همچنین یاعلام کرد: در هفته پیش رو فاز ۲ بیمارستان شفا با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و مدرسه شهدای پایین احمدکلا از سوی آموزش و پرورش شهرستان با مشارکت خیرین با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار