قتل، پايان شوم زندگي مشترک

پلیس آگاهی شهرستان قاین خراسان جنوبی زنی را که شوهرش را به قتل رسانده بود دستگیر کرد.
کد خبر: ۸۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 25 August 2015

به گزارش تابناک از بیرجند ، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، ساعات اولیه صبح بود که خبر کشف جسدی در یکی از روستاهای شهرستان قاین به پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

با دریافت خبر بلافاصله تیم گشت پلیس آگاهی در محل حاضر شد و شواهد این گونه نشان می‌داد جسد متعلق به فردی است که پس از فوت کردن داخل انبار منزلش زیر کیسه‌های گندم و جو مخفی شده است.

با پیگیری پرونده و جمع آوری دلایل و مدارک صحنه، احتمال قتل مرد۳۷ ساله قوت گرفت و همسر متوفی به عنوان مظنون اصلی دستگیر شد و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ پرویز عرب‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در رابطه با این پرونده گفت: با معاینه جسد فرضیه قتل قوت گرفت و بازجویی‌ها از همسر مقتول آغاز شد که متهم منکر هرگونه اطلاعی از چگونگی مرگ همسرش بود.

وی تصریح کرد: متهم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در چند نوبت بازجویی شد و همسر مقتول که اظهارات ضد و نقیضی داشت چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و راز قتل شوهرش را افشا کرد.

همسر مقتول گفت: در حال استراحت بودم که شوهرم وارد خانه شد و با توجه به اختلاف قبلی که با یکدیگر داشتیم با من درگیر شد و درگیری لفظی ما تبدیل به درگیری فیزیکی شد و شوهرم می‌خواست مرا خفه کند.

وی ادامه داد: در درگیری به وجود آمده با توجه به ضعف جسمانی شوهرم توانستم بر او غالب شوم و چادرم را به دور گردنش پیچاندم و از خفه شدنش مطمئن شدم.

متهم به قتل اظهار کرد: پس از قتل شوهرم روی جسدش را با لباس‌های موجود در انباری پوشاندم و کیسه‌های جو را هم روی جسد وی انداختم که کسی از وجود جسد مطلع نشود که مأموران از وجود جسد مطلع شدند و مرا دستگیر کردند.

سرهنگ محمدرضا بازدیدی، کاراگاه ویژه قتل نیز گفت: نظریه اولیه پزشکی قانونی در خصوص علت فوت حاکی از خفگی مقتول است که متهم با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد و تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

بازدیدی به خانواده‌ها توصیه کرد در راستای تقویت بنیه دینی و اعتقادی خود و فرزندانشان کوشا باشند چرا که دین مبین اسلام نه تنها انتقام گیری و خشونت را نکوهش کرده است بلکه آن را عملی قبیح و دور از شأن و منزلت انسان می‌داند.

وی تصریح کرد: هر قدر خانواده‌ها خود را به آموزه‌های دینی نزدیک‌تر کنند در واقع از سوی دیگر از اقداماتی مانند خشونت طلبی و قتل دوری کرده‌اند.

کاراگاه ویژه قتل خاطر نشان کرد: درست است که برابر نظر کار‌شناسان از نظر علمی راهکار و نسخه خاصی برای پیشگیری از وقوع قتل قابل ارائه نیست ولی در جوامع اسلامی توجه ویژه به توصیه پیشوایان دین و عمل کردن به آن باعث ایجاد تقویت روحیه گذشت و بخشش در جامعه شده و این آفت از جامعه ریشه کن خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار