رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

باید دقت بیشتری برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در استان شود/مراجعه افراد مشکوک در استان ایلام به تدریج افزایش یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان های ایلام و ایوان در بین شهرستان های ۱۱ گانه استان به ترتیب دارای بالاترین آمار فوتی های ناشی از کرونا هستند.
کد خبر: ۸۴۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 27 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام با بیان اینکه رفت و آمدها در سطح شهر افزایش یافته و مردم نسبت به قبل موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند، اظهار داشت: این در حالی است که اکنون که تجمعات بیشتر شده و صنوف بازگشایی شده است مردم باید بیشتر پروتکل ها را رعایت کنند.

وی یادآور شد: اجرای مرحله دوم غربالگری جمعیت استان به ویژه گروه پرخطر و نمونه گیری از بیماران مشکوک خصوصا در شهرستان هلیلان و شناسایی موارد مثبت از دیگر اقداماتی است که در راستای مبارزه با کرونا انجام گررفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مراجعه افراد مشکوک در استان به تدریج افزایش یافته است و باید دقت بیشتری برای جلوگیری از شیوع مجدد آن شود و دانشگاه نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی به مراجعه اطرافیان بیماران کرونایی برای تست کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد افرادی که دارای بیمار کرونایی بوده وضعیت آنها پیگیری شده، ۶ هزار و ۵۴۷ نفر است.

به گفته کریمیان، این موارد افرادی بودند که دارای علائم شدید بوده و در منزل قرنطینه خانگی شدند اما آزمایش آنها مثبت نبوده است که بیشترین آمار نیز در ایلام و ایوان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار