خام‌فروشی مهم‌ترین دغدغه کشاورزی طارم؛

۴۰ درصد زیتون به‌ صورت سبز از طارم خارج می‌شود

فرماندار طارم گفت: ۴۰ درصد زیتون این شهرستان به ‌صورت سبز از این منطقه خارج می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 06 May 2020

۴۰ درصد زیتون به‌ صورت سبز از طارم خارج می‌شود 

فرماندار طارم گفت: ۴۰ درصد زیتون این شهرستان به ‌صورت سبز از این منطقه خارج می‌شود.

ستار صفری در این گفت‌وگو، با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان متکی به کشاورزی و زیتون محصول استراتژیک این منطقه است، افزود: تولید محصول زیتون مازاد بر نیاز شهرستان، می‌طلبد جهت ایجاد ارزش‌افزوده برای محصولات تولیدی کشاورزان، واحدهای فرآوری و بسته‌بندی در شهرستان گسترش یابد.

وی با بیان این مطلب که ۶۰ درصد محصول تولیدی زیتون طارم توسط واحدهای فرآوری خانگی و ۵۰ واحد فرآوری فعال بخش خصوصی در شهرستان فرآوری می‌شود، گفت: ۴۰ درصد از این محصول به‌صورت سبز از شهرستان خارج و در سایر شهرها و استان‌های مجاور فرآوری شده و درصدی نیز به روغن‌کشی اختصاص می‌یابد.

این مسئول یکی از مشکلات شهرستان و سرمایه‌گذاران در زمینه راه‌اندازی واحدهای های فرآوری و بسته‌بندی زیتون به صورت انفرادی را، مشکلات زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: صادر نشدن مجوز زیست‌محیطی مسائلی از قبیل صادر نشدن پروانه بهره‌برداری، پرداخت نشدن تسهیلات و ..‌. موجب شده که در نهایت امکان عرضه نظامند محصول و نظارت بر این واحدها را دچار مشکل می‌کند.

فرماندار طارم ادامه داد: طی بررسی‌های کارشناسی و پیگیری‌های مکرر جهت پاسخ مناسب به تقاضاهای مردم در این زمینه، راه‌اندازی سایت‌های کارگاهی روستایی در شهرستان کلید خورد و انتظار است با توجه به اهمیتی که موضوع برای شهرستان دارد، راه‌اندازی این نواحی با جدیت هر چه بیشتر دنبال شود.

صفری تاکید کرد: اولویت واگذاری اراضی در این نواحی با واحدهای فرآوری و بسته‌بندی زیتون بوده و خارج از امکان واگذاری به متقاضیان نیست.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار