پیدا شدن نشانه‌های یک کاروانسرای تاریخی در منطقه سد چمشیر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی کاوش در منطقه سد چمشیر گچساران باستان شناسان دیوارهایی کشف کرده‌اند که نشان دهنده وجود یک کاروانسرای تاریخی در این منطقه است.
کد خبر: ۸۴۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 07 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مجیدصفایی افزود :عملیات کاوش باستان شناسی در این منطقه از اواسط فروردین امسال توسط یک تیم متخصص ۱۳ نفره آغاز شده است.
وی بیان کرد: بررسی های اولیه این تیم که متشکل از باستان شناسان با تجربه کشور است نشان می دهداین اثر مربوط به سده های نخستین دوره اسلامی است. 
وی ابراز داشت:عملیات فصل اول کاوش باستان‌شناسی سد چم شیر با هدف نجات‌بخشی آثار تاریخی در کنار محل اجرای پروژه سد چم شیر انجام می‌شود و در صورت نیاز و به تشخیص تیم کاوشگر مراحل بعدی آن نیز انجام خواهد شد.
صفائی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح از طریق وزارت نیرو تامین شده است، عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت نیرو برای عملیات نجات‌بخشی آثار تاریخی در کنار پروژه‌های سدهای آبی تفاهم‌نامه منعقد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۳۶ اثر تاریخی در شهرستان های گچساران و باشت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: پل بریم، دوگور دوپا، روستاهای تاریخی مانند شاه بهرام، چهارطاقه خیرآباد و گنبد لیشتر از مهمترین آثار این شهرستان هاست که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار