زوم ذبح دام در کشتارگاه ها در روز عید قربان

کد خبر: ۸۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 27 July 2020
 

تابناک/مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت : در عید سعید قربان، ذبح دام با رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه ها و مکان های تعیین شده انجام می شود.

 
لزوم ذبح دام در کشتارگاه ها در روز عید قربانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ مدیرکل دامپزشکی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح عید قربان این اداره کل گفت: در شورای سلامت استان مصوب شد برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تجمع غیرضروری برای پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا، در روز عید قربان ذبح گوسفند در کشتارگاه های صنعتی انجام شود .
 
  • دکتر سهراب عاقبتی افزود : در اجرای طرح عید قربان 89 دامپزشک، بازرس و ناظر ذبح شرعی در قالب  47 گروه ثابت و  سیار در مناطق تعیین شده از طرف شهرداری ها، آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند .
 
  • وی با اشاره به اینکه بیش از  400  بیماری عفونی بین حیوان و انسان  مشترک است خاطر نشان کرد: توصیه می شود شهروندان ، دامهای قربانی خود را در کشتارگاه های صنعتی دام استان در رشت ، لنگرود و تالش  و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداری ها ذبح کنند.
 
  • مدیر کل دامپزشکی گیلان افزود: مردم هنگام خرید دام برای اطمینان از سلامت آن ؛ حتما با ماموران دامپزشکی مستقر در این مکان ها مشاوره کنند.
 
  • وی همچنین افزود: کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی مستقر در ادارات شهرستان با شماره 1512 و یا تلفن ثابت شبکه های دامپزشکی آماده پاسخگویی به سوالات بهداشتی مردم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار