دبیر کمیسیون ویژه جهش تولید

تخلفات گسترده در واگذاری کشت و صنعت مغان محرز است

دبیر کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: تخلفات گسترده در واگذاری کشت و صنعت مغان محرز است و ابطال واگذاری از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 12 September 2020

دبیر کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد آخرین وضعیت پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی اظهار داشت: واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی دارای ابهامات جدی بود که با ورود مجلس دهم و هیات تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات تحقیق و تفحص از واگذاری کشت و صنعت مغان ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده تخلفات گسترده و تضییع حقوق بیت المال در جریان این واگذاری نظیر روند قیمت‌گذاری و طی روال قانونی، محرز و گزارش نهایی به همراه مستندات به نهادهای نظارتی ارسال شد.

وی در گفتگو با تسنیم با بیان این که رای هیات تحقیق و تفحص ابطال واگذاری بود افزود: سپس پرونده به هیات داوری اختلافات ناشی از واگذاری‌ها ارجاع شد که با ورود دولت رای به سقوط دعوی داد تا جریان مسکوت شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به ادامه پیگیری‌ها برای ابطال واگذاری و مکاتبه با رئیس دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: در نتیجه پیگیری‌های انجام شده شعبه ۲۱ دادگستری تهران رای به ابطال حکم هیات داوری داد تا پرونده واگذاری و تخلفات محرز رخ داده مجددا در هیات داوری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اجرای دقیق قانون و صدور حکم عادلانه در مورد این پرونده گفت: ابطال این واگذاری و عرضه شرکت به صورت سهام در بازار سرمایه و صرف عایدات آن برای توسعه استان و به ویژه منطقه مغان در سفر روزهای آینده رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار