کیفیت هوای ناسالم اراک همچنان ادامه خواهد داشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار روزهای ناسالم و آلوده در اراک به صورت مستمر از دوهفته عبور کرده و کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 31 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، " رضا میرزائی " افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، کیفیت هوای این شهر در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه دهم آبانماه ناسالم برای گروههای حساس میباشد.
وی گفت : بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۳۰ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی است.
میرزائی یادآورشد: در چند روز اخیر غلظت و حجم ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون در اراک بالا بوده که به شدت برای سلامت دستگاه تنفس زیان‌بار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی ادامه دارد.
میرزایی ادامه داد: توصیه می‌شود تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در این روزها از حضور در فضای باز بپرهیزند و سایر مردم نیز به دلیل تاثیر زیاد آلودگی بر تشدید وضعیت کرونا، تنها برای امور ضروری از منازل خارج شوند.
میرزایی اظهار داشت: انتظارمی‌رود که تدابیر لازم برای جلوگیری از فعالیت‌هایی که منجر به افزایش آلاینده‌های هوا در اراک می‌شود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار