سال تحصیلی در حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل آغاز شد

مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مدیران شهری، اساتید و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 09 September 2015
به گزارش تابناک مازندران حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اظهارداشت: طلاب باید با روحیه ای ارزنده و عزمی والا در مسیر بهره برداری از سفره علم و معنویت داشته باشند تا بتوانند به مقامی والا دست پیدا کنند.

حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: با هر تغییر و تحولی یک سری مسائلی لحاظ می شود و مدیریت این مدرسه علمیه را در سال جدید برعهده گرفتم که مدرسه علمیه ای در مازندران با این امکانات و اساتید وجود ندارد.

وی با بیان این که اساتید بزرگ و مجربی در این مدرسه علمیه وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود به درستی استفاده شود، گفت: اساتید از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند که باید تکریم شایسته ای نسبت به مقام ارزشمند این عزیزان صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که کارگروه ها و جلسات بسیاری برگزار شد و مطالباتی از طلاب داریم که باید برای اجرای آن کوشا باشند، افزود: اولویت اصلی درس و مباحثه است که نیاز است جلسات درس ها به بهترین نحو ممکن برگزار شود و از همه تلاش خود در این راستا بهره گیری کنیم.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که گاهی اوقات نوشته ها و بیانات به میزانی مخلصانه می شود که سوگند خوردن برای آن جا دارد، گفت: امید است تا نوشته ها و سخنان ما از مصادیق نون والقلم و مایسطرون باشد که ثمرات و برکات گرانقدری در آن وجود دارد.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که تدوین برنامه ابلاغی این مدرسه علمیه نشانگر حکمت مدیریت است، بیان داشت: هر سالی یک رویکرد و نمونه جدید در حوزه آموزش اتفاق می افتد که سبب می شود فضای آموزشی همراه با توسعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناساندن و اجرای درست آیین نامه های حوزوی امری ضروری و مهم است که باید در راستای اجرای آن کوشا باشیم تا بتوانیم علما و فضلای خوبی را به کشور معرفی کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که طلاب باید نام امام زمان(عج) را به درستی در جهان احیاء کنند، گفت: ضرورت دارد تا طلاب با اخلاص، تعهد و سخت کوشی برای تحقق اهداف لازم گام بردارند.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که ایمان یک حیات و زندگی است که هرگز نمی میرد و باور انسان همیشه زنده است، بیان داشت: خواندن کافی نیست و باید با همدیگر مباحثه علمی داشته باشیم که یک کلام می تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.

حجت الاسلام فضل الله سیفی، رییس دادگستری آمل با بیان این که حوزه های علمیه از ظرفیت های ارزنده و والایی برخوردار هستند، گفت: ضرورت دارد تا از این ظرفیت ها در مسیر تعالی و تحقق اهداف والای نظام اسلامی استفاده شود.

وی تصریح کرد: نگاه بعضی از طلاب به دستگاه قضایی نگاه مثبتی نیست و باید تغییر رویه نسبت به نگاه طلاب در راستای حضور در دستگاه قضایی کشور ایجاد شود.

حجت الاسلام سیفی با بیان این که حکومت، فلسفه علمی فقه است، بیان داشت: جامعه به طلاب علوم دینی نیاز دارد که باید از ظرفیت های طلاب در مسیر خدمت به مردم و تحقق اهداف ارزشمند نظام اسلامی استفاده شود.

منبع :کمال نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار