بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس به صورت کشوری برگزار می شود

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درگرامی داشت چهل سالگی دفاع، بیست و دومین کنگره ملی دفاع مقدس را بصورت کشوری برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۲۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶ 02 December 2020

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: شعر حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است و دوران هشت ساله دفاع مقدس صحنه جدیدی را در تاریخ سراسر رشادت ملت همیشه پیروز ایران گشود و به تَبَعِ آن بخش عظیمی از شعر و ادب ما را نیز تحت تأثیر قرار دادکه اوج افتخار مردم ماست.
 
به گزارش تابناک همدان،محمد برخوردار افزود: شعر پایداری که با مضامین خود در بطن جامعه رسوخ کرده و ترسیمی از الگو و اسوه‌های ممتاز رزمندگان در دوران دفاع مقدس که آمیخته با فرهنگ عاشورایی و باور‌های دینی مردم است موجب آفرینش آثاری بدیع در ادبیات پایداری گردیده و مفاهیم ارزشمند و باورمندی و دفاع از حقانیت رادر خود جای داده که این اشعار حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است.

وی خاطر نشان ساخت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت شرکت در این رویداد ملی اقدام به برگزاری این کنگره بصورت استانی نموده و از هنرمندان و شاعرین دعوت می‌شود با موضوعات و محور‌های اعلام شده آثار خود را به دبیرخانه استانی تا پایان آذرماه ارسال نمایند. آثار برگزیده جهت شرکت در این رویداد ملی ارسال خواهد شد.

بخش‌های محتوایی کنگره (ملی): 
۱. محور‌ها
o نقش دفاع‌مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس) 
o دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت) 
o دفاع‌مقدس و جنگ نرم 
o نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه 
o دفاع مقدس و مدافعان سلامت 
o دفاع‌مقدس و حوزه‌هایی از قبیل: شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و...
 
تبصره: شعر‌های کنگره یا جشنواره منطقه‌ای می‌تواند به دو زبان بومی و فارسی در حوزه‌های مختلف صنعت شعرسروده شود. (اشعار بومی با ترجمه فارسی به دبیرخانه ارسال شود.)
 
موضوع اصلی شعر‌های ارسالی در بخش‌های ذیل می‌باشد: 
ـ نقش دفاع‌مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی انقلاب) 
ـ دفاع‌مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (لبنان، بوسنی، یمن، سوریه و...) 
ـ دفاع‌مقدس و جنگ نرم 
-مدافعان سلامت 
ـ دفاع‌مقدس و حوزه‌هایی از قبیل: شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و...

بخش جانبی جشنواره:
-توجه به رویداد‌ها و شخصیت‌های شاخص استان
-استفاده از فرهنگ عامه و گویش‌های محلی در خلق آثار 

نحوه ارسال آثار:
 
علاقمندان می توانند آثار خودرا به آدرس دبیرخانه تا پایان آذر ماه ارسال نمایند.

آدرس دبیرخانه: از طریق رایانه‌بر (ایمیل) honar.۱۳۹۵@yahoo.com یا از طریق صندوق پستی ۶۹۸-۶۵۱۶۷ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال نمایند.

 لازم به ذکر است مشخصات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) نیز به همراه اشعار ارسالی در انتهای اشعار درج شده باشد. 

نکته مهم: اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک در مناطق و استان‌ها و یا نشریه و سایت‌های معمول پایگاه اطلاع‌رسانی منتنشر نشده باشد.
 
بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس به صورت کشوری برگزار می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار