مصلح: از ورزشکاران دشتستانی حمایت شود

امام جمعه برازجان گفت: ورزشکاران دشتستانی در رقابت‌های مختلف ملی و جهانی دارای ظرفیت‌های مهمی هستند که برای شکوفا شدن این استعدادها باید مورد حمایت مسئولان استان بوشهر قراربگیرند.
کد خبر: ۹۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴ 12 September 2015
حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان به دهه امامت و ولایت پرداخت و با بیان اینکه غدیر افضل و اکمل دین است اظهار داشت: به سبب انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشینی پیامبر بزرگوار اسلام  در واقعه غدیر این روز به عنوان مهم‌ترین روز و اعیاد مسلمانان و اکمل دین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه روز عید غدیر خم روز ناامیدی شیطان است تصریح کرد: این روز به عنوان روز بخشش گناهان و قبولی اعمال مسلمانان قلمداد می‌شود و باید از فضیلت‌های این روز بهره کافی برده شود.

خطیب نماز جمعه برازجان، به اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و اظهار کرد: خانواده‎‌ها باید با الگو پذیری از ازدواج این دو زوج آسمانی زمینه برای ازدواج آسان جوانان خود فراهم کنند.

مصلح، کنار گذاشتن چشم و هم چشمی، خواستگاری بدون واسطه، قناعت پیشه کردن در زندگی، دوری از اسراف، مهریه بالا نگرفتن، و پرهیز از سختگیری در مراسم جشن ازدواج از مهم‌ترین الگوهای ازدواج آسان دانست.

وی به 20 شهریور حمله هواپیمای مسافربری به برج دو قلو آمریکا اشاره کرد و گفت: این حمله بهانه‌ای شد که آمریکا  خاورمیانه جدید را مطرح و تعریف کند تا اهداف اسرائیل غاصب در برنامه‌های طراحی شده محقق شود.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه آمریکا اهداف اسلام ستیزی و اسلام هراسی خود را در حمله به برج دوقلو در 11 سپتامبر طراحی و اجرا کرد گفت: آمریکا در حمله به این برج برنامه نابودی فلسطینیان را طراحی کرد و دراین زمینه با برنامه مبارزه با تروریسم حملات گسترده‌ای به کشورهای مختلف اسلامی از جمله فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان آغاز کرد.

مصلح، با  اشاره به 25 شهریور سالروز کشتار مردم مظلوم فلسطین و لبنان دراردوگاه صبرا و شتیلا گفت: در فاجعه صبرا و شتیلا که در آن 3297 انسان بیگناه به فرمان شارون تروریست، قتل عام شدند، یادآور مظلومیت مردم فلسطین و سکوت مرگبار جهانیان است.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که آمریکا همیشه شیطان بزرگ است بیان کرد: مسئولان باید هوشیارباشند که زمینه بازگشت آمریکا و نفوذ در سیاست‌ها و برنامه‌های گوناگون فراهم نکنند.

امام جمعه برازجان، با بیان اینکه برخی‌ها تصورمی‌کنند تفکر و چهره شیطانی آمریکا تغییر کرده است تصریح کرد: برخی‎ها این ذهنیت دارند که آمریکا فرشته نجات است و باید زمینه مذاکره با آن فراهم شود چهره آمریکا همیشه ددمنشانه است و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا درهر زمینه‌ای ممنوع است.

مصلح، با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی ایران بعد از برجام دنبال توطئه‌ای دیگر برای نفوذ در دستگاه حاکمیت ایران هستند گفت: آنان تصور می‎‌کنند مسئله برجام حاشیه امنیتی ویژه‎ای برای آنان پدید آورده است تا بر این اساس به ترفندها و جنایات خود ادامه دهند.

وی، با تاکید بر توجه به جوانان انقلابی افزود: روحیه جوانان انقلابی باید در جامعه حفظ شود این افراد باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه برازجان، با تاکید بر حمایت قاطع از شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان چشم بینای مردم و نظام در انتخابات است کسی حق ندارد این نهاد تضعیف کند.

مصلح، با تاکید بر حمایت از ورزشکاران شهرستان دشتستان بیان کرد: جوانان این شهرستان درعرصه‌های مختلف به ویژه ورزشی فعال است که نیاز به حمایت جدی مسئولان استان بوشهر دارند.

وی افزود: تیم هندبال برازجان که به لیگ برتر این رقابت‌ها راه یافته است برای موفقیت دراین عرصه نیاز جدی به حمایت دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار