مصرف مواد مخدر چرخ‌های تولید و اقتصاد را از کار می‌اندازد

سلیمان کرمی در دیدار با سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را تهدیدی جدی برای محیط‌های کاری برشمرد و بیان داشت: مصرف مواد مخدر در ابتدا سلامتی کارکنان را هدف قرار می‌دهد و سپس چرخ‌های تولید و اقتصاد را از کار می‌اندازد
کد خبر: ۹۲۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 02 January 2021

 سلیمان کرمی در دیدار با سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را تهدیدی جدی برای محیط‌های کاری برشمرد و بیان داشت: مصرف مواد مخدر در ابتدا سلامتی کارکنان را هدف قرار می‌دهد و سپس چرخ‌های تولید و اقتصاد را از کار می‌اندازد.

او در ادامه اعتیاد را چوبی در لای چرخ‌کار و تولید دانست و افزود: اعتیاد زمینه‌های سرقت و خسارت در محیط کار، کاهش و افت تولید، حوادث شغلی، کاهش بهره‌وری و بروز رفتار‌های غیرقابل پیش‌بینی و مخّرب در محیط‌های کاری را در پی خواهد داشت.

دبیر شورا تقویت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید را مهم برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در فضای کار و تولید زمینه‌ساز اصلاح نگرش و باور نسبت به مصرف مواد می‌گردد و از افزایش شیوع مصرف جلوگیری می‌کند.

کرمی گفت: باید از طریق مشوق‌های لازم از جمله پرداخت تسهیلات و تخصیص وام کم‌بهره، پرداخت بخشی از سهم بیمه، معافیت‌های مالیاتی کارفرمایان را در جهت به‌کارگیری افراد بهبودیافته تشویق و ترغیب کرد.

او بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای پیشگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد تأکید داشت و گفت: اشتغال به کار، هم‌زمان با طی مراحل درمان و یا پس از بهبودی نقش مهمی در آماده‌سازی و ورود افراد بهبودیافته به آغوش خانواده و اجتماع دارد و از دچار شدن مجدد این افراد به اعتیاد جلوگیری می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: اگر بتوان برای معتادین رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آن‌ها، کار و شغل ایجاد کرد، نه تنها از برگشت آن‌ها پیشگیری می‌شود، بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و جامعه فراهم می‌شود.

کرمی با اشاره به این موضوع که برچسب اعتیاد حتی پس از ترک هم‌دست از سر بهبودیافتگان برنمی‌دارد اضافه کرد: رها یافتگان از چنگال اعتیاد تا مدت‌ها پس از بهبودی برای یافتن شغل مناسب و تأمین هزینه‌های زندگی با مشکل جدی روبه‌رو هستند از این‌رو باید مردم نگاه خود را نسبت به بهبودیافتگان از اعتیاد تغییر دهند و کارفرمایان نیز باید به توانمندی این افراد در انجام کار اعتماد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار