پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم عسگریین(ع)

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرده کتیبه‌ای، پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند برجسته استان، به زودی برای نصب به حرم عسکریین انتقال داده می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 19 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در بازدید از کارگاه این هنرمند صنایع‌دستی استان افزود: این اثر هنری به طول ۳۵ متر و عرض ۶۰ سانت پولک‌دوزی شده است و نزدیک به دو سال کار مداوم بر روی این کتیبه تاکنون ۲۵ متر از این اثر فاخر معنوی و هنری آماده شده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این هنر ماندگار تا نیمه اول سال آینده آماده و برای نصب به حرم عسکرین انتقال داده می‌شود.
مرزبان افزود: در این کتیبه آیات سوره مبارکه انسان و سوره کوثر خوشنویسی شده و با استفاده از پولک، مروارید، سنگ‌های زینتی، منجوق و آب طلا تزئین شده است.
او اظهار داشت: استان مركزي با پيشينه قوي تاريخي در این هنر توانسته در هنر كتيبه‌دوزی با پولك و منجوق ويژه حرم ائمه اطهار(ع) سرآمد و پيشقدم شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: كتيبه‌دوزی هنری زمان‌بر است كه ميليون‌ها دانه پولك و منجوق با زيبايی و تركيب رنگ در خطوط آیات قرآن اثری را خلق و معنويت را به بيننده القا می‌‌كند.
مرزبان افزود: هزينه تهيه اين كتيبه‌ها ميليوني و با كمك افراد عاشق اهل بيت تامين شده است و فارغ از هر گونه کمک از نهادهای دولتی در حال انجام است.
او یاد آور شد: این هنرمند برجسته بیش از ۵۰ اثر هنری برای هیئت عزاداری و مساجد استان و کشور خلق کرده و یکی از مهمترین آنها که برای مرقد امام رضا(ع) تهیه شده بود که هم‌اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار