آخرین آمار کرونا در فارس تا سیزدهم بهمن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۳ هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 01 February 2021

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، نزدیک به ۵۹۳ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۸ هزار و ۴۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸ هزار مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر دانست و افزود: از این تعداد، ۹۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه شهرستان‌های شیراز، ممسنی، پاسارگاد و استهبان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و سفر غیرضروری خودداری کنند.

همتی همکاری مردم و پایبندی به رعایت اصول بهداشتی را مهم‌ترین زمینه‌های حفظ سلامت جامعه در ایام کرونا برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار