همه درخواست های امام جمعه از آیت الله رئیسی

امام جمعه قلعه‌رئیسی در آستانه سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد درخواست‌هایی از مقام عالی قضایی دارد.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 16 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص سفر رئیس قوه قضائیه به کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آیت الله رئیسی قدوم مبارکتان به استان کهگیلویه و بویراحمد مهد مردمان غیور و دین دار و ولایت مدار و تمام شیعه علی بن ابیطالب علیه السلام اما محروم از امکانات باعث سرور و خوشحالی و نقطه عطفی در تاریخ این استان است وان شاء الله برکاتی برای مردم خواهد داشت  از جمله مصیبت‌های بزرگ این استان یکی از محروم ترین استانهای کشور است آمار بیکاری و رشد دیگر آسیب های اجتماعی مثل خودکشی و طلاق و سرقت در این استان رو به افزایش است یکی از علت های این مصائب فقر و بیکاری است.
وی گفت: ظرفیت ها و پتانسیل ها و استعدادهای مختلفی در حوزه گاز و نفت و معادن و منابع طبیعی و  گردشگری و کشاورزی وجود دارد اما بنا به دلایلی هیچ وقت فعال نشدند و متاسفانه جوانان مناطق مختلف این استان در دیگر استانها و حتی دورترین نقاط کشور مشغول کارگری هستند و همین باعث دردها و گرفتاریهای زیادی برای مردم این استان شده است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: هیچ گونه کارخانه مادر و  مولدی در این استان نداریم و تمام مایحتاج مردم این استان از دیگر استانها وارد می شود و به همین خاطر گرانیها در استان ما خاص است چند  کارخانه تولیدی هست که نمونه آن کارخانه قند و شکر و  آرد یاسوج است که بازدید حضرتعالی از این کارخانه‌ها می تواند امید را در دل کارگران مظلوم این استان  زنده کند‌.
وی ادامه داد: زیرساخت ها برای سرمایه گذاری کلان در این استان فراهم نیست و حتی برای پرواز با هواپیما هم باید به اهواز و شیراز سفر کرد راه آهن از بیخ گوش این استان می گذرد اما مثل اینکه در ورودی این استان چراغ قرمز همیشگی است که  نباید وارد شود.
صلواتی گفت: وضعیت ناهموار راههای استان و آمار تصادفات و کوهستانی بودن و پراکندگی منطقه و روستاهای زیاد و محروم از امکانات اولیه و هجوم به حاشیه شهرها از عوامل نبود توسعه و محرومیت  در این استان سرشار از امکانات و ظرفیت هاست .
وی افزود: در شهر بام نفتی ایران گچساران فقر و بیکاری روح هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد در شهر بهمئی و سی سخت سرزمین نعمت های خدا و در کهگیلویه بزرگ محاصره در بین رودخانه ها اما زمین های  تشنه آب بیکاری و گرفتاری مردم انسانهای آزاده را به غصه و غم عمیقی گرفتار می کند که چرا وضع این استان با این همه ظرفیت اما از جهات مختلف جزء استانهای محروم است؟.
این خطیب جمعه گفت: آنچه انتظار است حضرتعالی ورود کنید در مرحله اول همین دادگاها و دادگستری ها هستند هرچند با انتصاب آقای دکتر نگین تاجی تا حدود زیادی از زخم و آلام مردم تسکین یافت اما نیمی از عمر مردم شریف این استان در مراکز قضایی و دادگستری به هدر می رود یکی از معضلات اساسی و پرونده های همیشگی این مردمان پرونده های زمینهای منابع طبیعی و ملی و حق مالکیت مردم که در نهایت با معیار یک نقشه برداری هوایی قدیمی زمینها ملی و دوباره مردم سرگردان برای واگذاری‌ها در ادارات و فقط آمار پرونده های ورودی در محاکم قضایی را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: از دیگر دردهای مردم این استان این است که برای اخذ مجوز یک کارگاه تولیدی و یا یک طرح کشاورزی و یا یک طرح اشتغالی آنچنان این مردم در بین ادرات رفت آمد می کنند و آنچنان گرفتن مجوز طولانی که سالها باید وقت گذاشت و نهایتا هم باعث خستگی و نا امیدی و بی انگیزگی می شود و برای این درد حضرتعالی چاره اندیشی کنید.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: در همین استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه نمونه های تضییع بیت المال  روشن است ودر تمامی نقاط استان پروژها و طرح هایی هست که با هزینه بیت المال مسلمین شروع و بسیار هم هزینه شد اما نهایتا یا بصورت ماست مالی شده تحویل دادند و یا اصلا طرح نیمه کاره رها شده است و یا هیچ فایده به حال مردم نداشت که نمونه ها زیادند و یقینا همکاران حضرتعالی و نهادهای متولی می توانند در سطح استان نمونه هایی را بیان کنند.
وی افزود: از دیگر مصائب مردمان این استان خاموشی چراغ کارگاههای تولیدی موجود در شهرک های صنعتی سطح استان  است که امیدواریم با ورود حضرتعالی این چراغ ها روشن شوند.
صلواتی خاطرنشان کرد: یکی از محرومترین مناطق این استان بخش چاروسا و بخش دیشموک است که نیازمند توجه ویژه حضرتعالی است امیدوارم با اعزام یک نماینده ویژه به منطقه چاروسا و دیشموک از نزدیک با درد و رنج و محرومیت و استعدادهای فراوان اما مغفول این مناطق امید را در دل مردمان سخت کوش این مناطق زنده کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار