به آب خلیج‌ فارس نیاز جدی داریم/ شرکت‌های خصوصی دست بجنبانید

نماینده مردم شیراز عزیزی با تأکید بر نیاز جدی صنعت استان به آب خلیج‌ فارس اظهار کرد: جلسات متعددی برای توجیه، ایجاد انگیزه، تشویق و ترغیب بخش‌های خصوصی و واحدهای صنعتی برگزار شده و همچنان نیز در حال برگزاری آن هستیم.
کد خبر: ۹۵۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 24 March 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی در خصوص انتقاد مطرح شده مبنی بر عدم همراهی دولت برای انتقال آب خلیج‌فارس به استان فارس، اظهار داشت: انتقال آب از این دریا، به طور عمده برای مصارف واحدهای تولیدی و صنعتی بوده که انتقال آن مرتبط با دولت نیست و به بخش‌های خصوصی ارتباط دارد.
 
او با بیان اینکه در دیگر استان‌ها منابع غیردولتی برای بهره‌برداری از این ظرفیت پای‌کار آمده‌اند، ادامه داد: اما در استان فارس بخش خصوصی و واحدهای بزرگ صنعتی در این امر مشارکت نکردند.
 
عزیزی با اشاره به اینکه میزان تخصیصی و سهم استان فارس از آب خلیج‌فارس ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: خط انتقال برای ما هم است؛ در صورت همکاری بخش خصوصی به دلیل مسافت کوتاه‌تر استان به این دریا هم هزینه کمتری واحدهای صنعتی متحمل شده و هم زودتر از استان‌های دیگر از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در خصوص چگونگی حمایت دولت به بخش خصوصی گفت: قرار بر این نیست که دولت آب را بیاورد اما در ارائه مجوز، اراضی طول مسیر، تسهیلات و خط انتقال، به متقاضی کمک می‌کند.
 
عزیزی با اشاره به اینکه در آینده واحدهای صنعتی با مشکل شدید کمبود آب مواجه می‌شوند، افزود: بخش‌های خصوصی در استان‌های دیگر به این نتیجه رسیدند که باید از این فرصت استفاده کرد اما در فارس مدیران، مسئولین و به‌ خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ به این باور نرسیده‌اند که آب مورد نیاز آینده استان باید از خلیج‌ فارس تأمین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار