یادمان شاعر شهیر شالی شیون فومنی در زادگاهش برگزار می شود

کد خبر: ۹۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 15 September 2015
رشت - ایرنا - همایش استانی شعر یادواره شاعر شهیر شالی شعر شمالی شیون فومنی روز پنجشنبه هفته جاری با حضور شاعران و دوستداران وی در زادگاهش فومن برگزار می شود.
[یادمان شاعر شهیر شالی شیون فومنی در زادگاهش برگزار می شود]

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اعلام این خبر افزود: یادمان شاعر بزرگ گیلان میر احمد سید فخری نژاد معروف به شیون فومنی، ساعت 17 روز پنجشنبه 26 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهداء (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می شود.
یوسف نیک انجام بیان کرد: این برنامه به همت انجمن شعر و ادب فومن با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ارشاد اسلامی گیلان و فومن با حضور ناصر فیض طنزپرداز برجسته و داور برنامه طنز قند پهلو برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: شیون از افتخارات گیلان و از زمره شاعران جاودان ادبیات ایران است.
وی؛ هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت زحمت ها و خدمت های فرهنگی و ادبی و نیم قرن زندگی پرتحرک میراحمد فخری‏ نژاد عنوان کرد.
این مسوول؛ تحقیق و پژوهش در زمینه فرهنگ، و ادب گیلان و ارائه مجموعه اشعار گیلکی در قالب غزلیات، منظومه ها و دو بیتی های محلی را از جمله آثار ماندگار شیون دانست.
نیک انجام تصریح کرد: پیش پای برگ، یک آسمان پرواز، گیله اوخان، کوچه باغ حرف، رودخانه در بهار و از تو برای تو را از دیگر آثار این شاعر فقید است.
میراحمد فخری‏ نژاد ملقب به شیون فومنی از شاعران محبوب خطه شمال در سال 1325 در فومن چشم به جهان گشود و در سال 1377 پس از یک دوره بیماری مزمن کلیوی و پس از انجام پیوند کلیه در یکی از بیمارستان‏ های تهران از دنیا رفت.
آرامگاه این شاعر در بقعه سلیمان داراب رشت بنا بر وصیتش در کنار مقبره میرزا کوچک جنگلی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار