همدان؛میزبان هشتمین اجلاس اوراسیا

شهردار همدان گفت: هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا از ۲۸ شهریور تا ۸ مهر ماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 17 September 2015
شهردار همدان گفت: هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا از ۲۸ شهریور تا ۸ مهر ماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛سیدمصطفی رسولی در جلسه هماهنگی هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری، رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا، اظهار داشت: باید در مدت برگزاری این همایش بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم تا بتوان راهکارهای مدیریت و رفع مشکلات موجود در بافت تاریخی همدان را در این اجلاس به‌دست آورد.

وی افزود: هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا از ۲۸ شهریور تا ۸ مهر ماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در همدان برگزار می‌شود که در آن اساتید داخلی و خارجی به اظهارنظر درباره موضوعات مختلف می‌پردازند.

رسولی با اشاره به اینکه گروه ژاپنی مهمان این اجلاس توان سرمایه‌گذاری را دارد، تصریح کرد: باید تلاش لازم را ‌کار بگیریم تا از وجود این سرمایه‌گذاران در استان همدان استفاده کرد‌ و در راستای جذب سرمایه آن‌ها برای همدان گام برداریم.

وی بیان کرد: مدیریت شهری برای حفظ و باز زنده سازی بافت تاریخی همدان نیازمند راهکارهایی است که با توجه به حضور اساتید و کارشناسان در این اجلاس می‌توان سند راهبردی برای باز زنده سازی بافت تاریخی همدان را در این همایش تدوین کرد.

شهردار همدان تصریح کرد: دبیرخانه اجلاس برای استفاده از تجربیات متخصصان خارجی شرکت‌کننده در کارگاه تخصصی همدان، در نظر دارد با مشارکت گروه‌های سه نفره متشکل از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های معماری و شهرسازی در کنار متخصصان و دانشجویان مجرب خارجی و داخلی با حضور در بافت قدیمی شهر همدان به بررسی معضلات شهری پرداخته شود.

وی عنوان کرد: بخش کارگاهی این اجلاس به مدت ۱۰ روز در استان همدان برگزار شده و پس از آن جمع‌بندی دو روزه‌ این اجلاس در دانشگاه علم و صنعت تهران انجام می‌شود.

رسولی فهم و شناخت شهرهای تاریخی، حفاظت، مرمت و احیا بناها و بافت‌های تاریخی، حفاظت از طریق ابزارهای سیاسی و قانونی، حفاظت از طریق ابزارهای اجتماعی، پدیده مهاجرت و حفاظت از شهرهای تاریخی و توسعه و حفاظت در بافت‌های تاریخی را برخی از محورهای این اجلاس برشمرد.

وی اظهار داشت: توریسم و حفاظت و همجواری و اتحاد شهر جدید و قدیم را از دیگر محورهای مهم هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا است که باید به درستی به آن‌ها پرداخته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار