فرآوری سنتی پسته در اردکان ثبت ملی می‌شود

رییس پایگاه پژوهشی بافت تاریخی اردکان از این پایگاه به عنوان یکی از ارکان مهم در ایجاد ظرفیت‌های مطالعاتی و برنامه ریزی و همچنین تدوین نقشه راه در مباحث میراث فرهنگی یاد کرد.
کد خبر: ۹۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 16 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"محسن میرجانی ارجنان"  همچنین از پایگاه پژوهشی به عنوان بازوی علمی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاد کرد و افزود: طرح پایگاه پژوهشی بافت تاریخی اردکان به عنوان یکی از 90 پایگاه پژوهشی کشور در سال جاری شروع به کار کرده و بدیهی است که این مجموعه با توجه به ذات پژوهشگری روشمند و مبتنی بر اصول علمی می‌تواند نقش به سزایی را به عنوان یک دستگاه ناظر و مشاوره دهنده در روند مرمت و احیای ابنیه تاریخی ایفا کند.

وی اخذ مجوز و راه‌اندازی این مجموعه را یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ارزشمند این مرکز پژوهشی انتظار می‌رود که با مساعدت مسئولان و نهادهای مربوطه با ارائه امکانات انسانی، فنی و سخت افزاری بتوان این مرکز را به عنوان مرجعی برای روندهای پژوهشی غنی که فقدان آنها در شهر تاریخی چون اردکان احساس می‌شود، معرفی کرد.

میرجانی در ادامه اولین اقدام این پایگاه را کاری مشارکتی با ایستگاه تحقیقات پسته اردکان عنوان کرد و افزود: در خصوص تهیه پرونده ثبت معنوی فرآوری سنتی پسته در اردکان که قدمتی چند صد ساله دارد با ایستگاه تحقیقات پسته اردکان همکاری خود را آغاز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر موضوعاتی که از دغدغه‌های ذهنی اهالی فرهنگ و هنر اردکان از سال‌های گذشته تاکنون بوده و در صورت همراهی مسئولان می‌تواند از سوی پایگاه پژوهشی به فرجام برسد، شناسایی و مستندنگاری خانه‌های تاریخی آل مظفر اردکان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار