اضافه کردن 900تخت بیمارستانی به استان

استاندار همدان از اضافه شدن 900 تخت بیمارستانی طی دو سال آینده در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 18 September 2015
استاندار همدان از اضافه شدن 900 تخت بیمارستانی طی دو سال آینده در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمدناصر نیکبخت در نوزدهمین کنگره پزشکی هسته‌ای و سی و دومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در همدان با پیشنهاد به تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا یا پورسینا، اظهار کرد: امروز ایران در زمینه علمی بر تارک منطقه و بسیاری از کشورها می‌درخشد.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ کسب علم و دانش در بین 58 کشور اسلامی رتبه نخست را دارد و این یک افتخار بزرگی است، گفت: در بین 128 کشور اعضای غیرمتعهد، کشور ایران رتبه دوم را کسب کرده است.

استاندار همدان ادامه داد: در گذشته موانع بسیاری بر سر راه بود اما خوشبختانه امروز با تلاش دانشمندان هسته‌ای در زمینه غنی‌سازی آب سنگین پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز فعالیت در علم جدید به‌ویژه علم هسته‌ای کار آسانی نیست چراکه زیاده‎خواهی‌های ابرقدرت‌های دنیا اجازه نمی‌دهد پیشرفت در این زمینه حاصل شود.

نیکبخت با اشاره به پیشرفت‎های حاصل شده در علوم مختلف با تلاش اساتید، بیان کرد: اگر امروز دنیا در مقابل ایران پای مذاکره می‏‎نشیند به دلیل پشتوانه علمی کشور است.

وی افزود: کشور با پشتوانه علمی؛ همراهی مردم، هدایت مقام معظم رهبری و نیز تعامل سازنده علمی و عقلایی دولت به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

استاندار همدان با بیان اینکه سابقه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‎ای ایران چندان طولانی نیست اما با تلاش جوانان، دانشمندان و پزشکان علمی در زمینه هسته‌ای پیشرفت خوبی حاصل شد و دنیا حقانیت ایران را شناخت؛ تصریح کرد: امروز مذاکرات موجب عصبانیت رژیم صهیونیستی و اقرار آن به توفیق هسته‌ای ایران شده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای نتیجه تلاش 20 ساله عالمان و محققان کشور است، گفت: امیدواریم ارتباط بین علم و صنعت هسته‌ای بیشتر ایجاد شود و دانشجویان و مرتبطان رشته هسته‌ای از موفقیت‌های به‌دست آمده بهره‌مند شوند.

نیکبخت با اشاره به نیاز به توسعه اقتصادی کشور، گفت: هیچ توسعه اقتصادی در دنیا ایجاد نشده مگر موجبات توسعه علمی در آن محقق شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه علم باید تولید ثروت و توسعه کند، در ادامه برگزاری چنین همایشی را موید دستیابی اهداف مورد نظر دانست.

استاندار همدان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان همدان، گفت: دستاورد این سفر موجب شد تمام بیمارستان‏‎های نیمه‌تمام در استان تامین اعتبار شوند که تا پایان سال 95 ساخت آنها به اتمام خواهد رسید.

وی از اضافه شدن 900 تخت بیمارستانی طی دو سال آینده در استان خبر داد و افزود: به برکت این سفر به دانشکده‌ها نیز تخصیص اعتبار می‎شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه با 850 میلیارد تومان، طرح‌های عمرانی صد درصد تخصیص اعتبار شدند، بیان کرد: 880 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شرکت‌های نیمه دولتی و ... از دستاوردهای این سفر بوده است.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی این سفر گفت: مردم همدان استقبال بی‌نظیری از هیئت دولت داشتند که باید قدردان آنها بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار