همایش ملی برچسب‌گذاری موادغذایی درآبان

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی همدان از برگزاری همایش ملی «برچسب‎گذاری بر روی مواد غذایی» در آبان سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 19 September 2015
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی همدان از برگزاری همایش ملی «برچسب‎گذاری بر روی مواد غذایی» در آبان سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش فارس؛محمد کاظم‌زاده با اشاره به واگذاری دبیرخانه کشوری همایش برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی به معاونت غذا و داروی همدان اظهار کرد: امسال برنامه دستیابی به غذای سالم در کشور در حال اجرا بوده که موضوع برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی نیز مورد توجه قرار گرفته که در این زمینه همدان به خوبی وارد شده است.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت در کشور به اجرای سریع‌ برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی پرداخته است، گفت: به همین منظور دبیرخانه اجرای همایش به همدان واگذار شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری همایش کشوری برچسب‎گذاری بر روی مواد غذایی در همدان خبر داد و افزود: این همایش آبان ماه امسال با حضور معاون وزیر در سازمان غذا و دارو برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیته‌های فرعی این همایش در همدان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: طرح برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی باید تا پایان سال در تمام استان‌ها اجرا شود.

کاظم‌زاده با بیان اینکه ایران به عنوان نخستین کشور در خاورمیانه به اجرای این طرح پرداخته است، تصریح کرد: استفاده از این برچسب باعث مشخص شدن میزان نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس روی محصولات غذایی خواهد شد.

* اجرای طرح برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی در 40 تا 50 درصد از کارخانه‌های همدان

وی با بیان اینکه نشانه‌گذاری بر روی مواد غذایی به شکل چراغ راهنما افراد را در شناسایی غذاهای مضر کمک می‌کند، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در استان نسبت به اجرای این دستورالعمل، گفت: مشارکت خوبی از سوی کارخانه‌ها در این خصوص وجود دارد و تاکنون 40 تا 50 درصد از آنها به اجرای طرح پرداخته‌اند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تمام کارخانه‌ها باید مواد غذایی جدید تولید خود را با برچسب جدید به بازار عرضه کنند، افزود: مواد غذایی که قبل از اجرای طرح تولید شده تا پایان سال در بازار عرضه می‌شود.

* اجرای طرح همیار سلامت از ابتدای مهر ماه در مدارس همدان

وی با اهمیت به مشارکت همه‌جانبه سازمان‌ها به منظور دستیابی به غذای سالم، گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش مصرف غذاهای چرب، شور و شیرین بسیار مورد توجه بوده و به همین منظور کمیته‌های فرهنگسازی با رسانه‌ها نیز ایجاد شده است.

کاظم‌زاده با اشاره به اجرای طرح همیار سلامت از اول مهر در مدارس افزود: اجرای این طرح از سوی دانش‌آموزان در خانواده‌ها پیگیری می‎شود.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: کاهش مصرف روغن، قند و شکر در اولویت برنامه‌های امسال معاونت غذا و دارو در مدارس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار