سبزي با طعم فاضلاب/ آسیب فاضلاب صنعتی به ۴۰۰ هکتار مزارع اشتهارد

ورود فاضلاب شهرک های صنعتی به مزارع اشتهارد، دغدغه روز و شب کشاورزان این منطقه است.
کد خبر: ۹۷۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 10 July 2021
سبزي با طعم فاضلاب/ آسیب فاضلاب صنعتی به ۴۰۰ هکتار مزارع اشتهارد
به گزارش «تابناک البرز» مشکل حل نشده ورود آب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد به زمین های کشاورزی باعث ناراحتی کشاورزان و کاهش کیفیت محصولشان شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد با اشاره به این که بخشی از آبهای روان و فاضلاب های شهرک صنعتی به بخش زهکشی و هم به بخش کشاورزی آسیب وارد کرده است،  گفت: متاسفانه فاضلاب شهرک صنعتی به آبی که کشاورزان استفاده می کنند ورود پیدا کرده است و در این خصوص گزارشی تنظیم کردیم و برای شهرک صنعتی فرستادیم.

میرزایی  افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار از زمینهای پایین دست و زهکش کشاورزی این شهرستان در معرض خطر جدی فاضلاب شهرک صنعتی قرار دارد.

ثاقبی ، مدیرعامل شهرک صنعتی اشتهارد نیز گفت: تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی اشتهارد با ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار مترمکعب در روز ، ۶۰ درصد آبی را که به صورت پساب می آید ، به شکل تصفیه شده خارج می کند.

شیبک ، فرماندار اشتهارد گفت: استفاده از فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه در شهرک صنعتی کوثر یکی از اولویت ها و در دستور کار قرار گرفته است.

تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد روزانه ۳ هزار لیتر پساب را در خود جای می‌دهد که با تقویت و بهسازی آن می توان میزان زیادی از آب تصفیه شده را به درون شهرک بازگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار