برگزاری جشنواره نان و شیرینی های سنتی با حضور کودکان و نوجوانان آستارایی

کد خبر: ۹۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 20 September 2015
آستارا - ایرنا - جشنواره نان و شیرینی های سنتی در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آستارا برگزار شد.
[برگزاری جشنواره نان و شیرینی های سنتی با حضور کودکان و نوجوانان آستارایی]

مسوول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا روز یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره در قالب آیین اختتامیه کلاس های تابستانی کانون با حضور والدین برگزار شد.
میترا پوربهرام با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی کودکان با نان و شیرینی های سنتی است ، افزود: آنچه که امروزه در زندگی صنعتی کمتر بدان توجه می شود غذاهای سنتی است.
وی غذاها و خوراکی های سنتی را موجب تامین سلامت جسمی انسان ها عنوان کرد و ادامه داد: همین برنامه های فرهنگی باعث ترویج و گرایش بیش از پیش کودکان به سمت و سوی غذاهای سنتی می شود.
وی با بیان اینکه اعضای مرکز شمار دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آماده کردن نان ها و شیرینی های سنتی جشنواره به والدین خود کمک کرده بودند ، افزود: برگزاری مسابقه ، شعرخوانی ، اجرای میان پرده موسیقی سنتی از جمله بخش های جانبی این جشنواره بود.
پوربهرام ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از این آیین نمایشگاه نقاشی زهرا عزیزیان کهن از مربیان نقاشی کانون و تعدادی از هنرجویان کودک و نوجوان آستارا افتتاح شد.
وی افزود: در این نمایشگاه 60 اثر در زمینه های نقاشی و سفالگری در معرض دید عموم گذاشته شده است.
مسوول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در ادامه با بیان اینکه کلاس های تابستانی این مرکز با شرکت 150 کودک و نوجوان پایان یافت ، افزود: نقاشی ، سفالگری ، قرآن ، معرق چوب و موسیقی از جمله کلاس هایی بود که مورد استقبال کودکان و نوجوانان آستارایی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه رشد و بالندگی فکری کودکان و نوجوانان از جمله دغدغه های اصلی مربیان کانون پرورش فکری است ، افزود: این کلاس ها در فصل پاییز نیز با ثبت نام از اعضا ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا ، مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا یکهزار و 200 نفر عضو فعال دارد.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار