رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان:

مانع‌تراشی برخی دستگاه‌ها به جای مانع‌زدایی/آمار اراضی کشاورزی لرستان سنتی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از سنتی بودن آمار اراضی استان انتقاد کرد و گفت: با نهایی شدن داده‌های "سامانه سیاک" آمار واقعی را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 14 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: سالیان زیادی است که سطح اراضی کشاورزی استان را بین ۸۰۰ تا ۷۷۰ هزار هکتار اعلام می‌کنند در حالی‌که این آمار درست نیست.

وی با بیان اینکه آماری که از اراضی استان داریم سنتی است، افزود: اگر طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی یا همان "سامانه سیاک" نهایی شود، آمار واقعی را اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در حال حاضر تنها داده ما همین آمار سنتی هستند و حوزه معاونت برنامه‌ریزی ثبت اراضی در سامانه سیاک را پیگیری می‌کند و در این رابطه نیز خوب عمل کرده است.

حسنی‌مقدم در ادامه از روند ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: زیبنده نیست برای یک فقره وام ده‌ها بار ایرادهای مختلفی گرفته شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید ۱۵ درصد تسهیلات بانک‌های غیرتخصصی به بخش کشاورزی و معادن سوق داده شود که امیدواریم این‌گونه باشد.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، افزود: حقیقتا بعضی دستگاه‌ها در راستای تولید بیشتر مانع‌تراشی می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: باید گره‌ای از مشکلات مردم بگشاییم و خدمت مطلوب‌تری داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار