به گزارش ایرنا، علیرضا
یزدانی در همایش آموزشی رابطین سامد دستگاه های اجرایی ،
فرمانداری ها و شهرداری های استان با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و
پاسخگویی به موقع به مردم از اهم وظایف سامد است افزود: از طریق سامانه
سامد نظارت مردمی به حداکثر ممکن رسیده و مردم از طریق شماره تلفن 111 می
توانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند.
او مجموع تماس های تلفنی مردمی در دو سال گذشته با این دفتر را 190 هزار و 196 مورد و
و 74 هزار و 113 نامه و درخواست مردمی ذکر کرد به ثبت رسیده و 72 هزار و 346 مورد آن
برای
رسیدگی و پاسخگویی مناسب به دستگاه های اجرایی ارجاع شده که حدود 80 درصد
آن مورد رسیدگی و اقدام قانونی دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.
وی
رسیدگی و پاسخگویی به موقع و دقیق به شکایت ها و درخواست های مردمی و بهره
برداری از نتایج آن را در کنترل و بهبود عملکرد ها موثر دانست و افزود: با
راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) بسترهای مختلفی
بامردم فراهم شده طوری که با دریافت پیام های مردمی از طریق تلفن 111
بلافاصله موارد دریافتی مورد بررسی قرار گرفته و برای رسیدگی و پاسخگویی به
مراجع ذیربط ارسال می شود.
یزدانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود
ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه های اجرایی به مردم ، ایجاد بستری مناسب برای
تعامل آسان مردم و دولت، افزایش میزان رضایت مندی مردم از ارائه خدمات توسط
سامد ، توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات ، کاهش عوامل نارضایتی در
مردم ، رسیدگی موثر به تقاضای مردم و پاسخگویی سریع را از جمله اهداف سامد
ذکر کرد.