سومین جشنواره رباتیک محلات تهران در شهر ری برگزار شد

آیین اختتامیه سومین جشنواره کانون های رباتیک محلات شهر تهران «شکوفا سه» به میزبانی شهرداری منطقه 20 شامگاه دوشنبه در فرهنگسرای ولای شهر ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ 03 March 2015

به گزارش ایرنا در این دوره از رقابت ها بیش از سه هزار نفر در قالب یک هزارو 400 تیم شرکت کرده بودند که پس از بررسی و ارزیابی های به عمل آمده تعداد 900 تیم توانستند رقابت های مقدماتی خود را در 10 لیگ و در دو روز هفتم و هشتم اسفند در محل ورزشگاه شهید مدرس شهر ری برگزار کنند.

بنابراین گزارش قائم مقام شهرداری منطقه بیست در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس می دانیم گفت: شهرداری منطقه 20 افتخار دارد که میزبان مبتکران و متفکران و آینده ساز کشور است و از این لحاظ فعالیت های اجتماعی و خدماتی این منطقه به سمت تخصصی و علمی تر شدن پیش خواهد رفت.

اصغرعطایی برگزاری سومین دوره مسابقات رباتیک محلات تهران را در این منطقه فرصتی مغتنم برای استفاده از تفکرات خلاق جوانان و نوجوانان این مرز و بوم دانست و افزود: میزبانی سه دوره مسابقات رباتیک با حضور 74 محله تهران در منطقه 20 نشان از اهمیت این موضوع برای مسوولان شهرداری دارد.

رییس کمیته ملی روبوکاپ ایران نیز درسخنانی گفت: علم رباتیک به عنوان یک یار در کنار بخش اقتصادی کشور می تواند تغییرات اساسی در این زمینه برای رشد و توسعه چرخه تولید و اشتغالزایی آن ایجاد کند و در آینده این علم نقش بسیار موثری در بیشتر بخش و فعالیت ها ایفا خواهد کرد.

مرتضی موسی خانی با بیان اینکه شهرداری تهران زمینه خلاقیت را در شهرها و حتی روستاها ایجاد کرده است افزود: بستر خلاقیت و نوآوری در بسیاری از مناطق بوجود آمده و جوانان و نوجوانان برای صرف فعالیت های ابتکاری و خلاق خود باید همت کنند و خانواده ها نیز در ادامه این مسیر نقش بسیار موثری برای فرزندان خواهند داشت.

وی گفت: 5/2 درصد مردم جهان به فکر فعالیت های خلاق هستند و این جمعیت می توانند دگرگونی های عظیمی در کره خاکی بوجود آورند و به گفته بسیاری از دانشمندان جهان جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشور برتر از نظر تولید خلاقیت و دارای افراد با هوش برتر است.

موسی خانی افزود: همه مردم دارای فکر خلاق هستند و می توانند با تغییر نگاه و استفاده از فرصت های پیش آمده در اطراف خود نسبت به ارائه ابتکار ، طرح و برنامه و به دنبال آن ایجاد کارآفرینی در سطح وسیع ، از ظرفیت های خدادادی به نحو شایسته بهره مند شوند.

در این مراسم که برخی از مسوولان شهرداری تهران، شهرداری منطقه 20، سرپرستان تیم های شرکت کننده و خانواده آنان حضورداشتند به نفرات دوم و سوم سومین دوره مسابقات رباتیک محلات شهر تهران تندیس و لوح تقدیر اهدا و به نفرات نخست این دوره از رقابت ها در مراسمی که بزودی در برج میلاد تهران برگزار خواهد ، جوایز نفیسی اعطا می شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار