همدان پایگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک ونوجوان

استاندار همدان گفت: تلاش می‌کنیم همدان را به پایگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 25 September 2015
استاندار همدان گفت: تلاش می‌کنیم همدان را به پایگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

به گزارش فارس؛ محمدناصر نیکبخت  در آئین بازگشایی باشکوه مدارس و هفته دفاع مقدس در دبیرستان دخترانه قدس، با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با هفته پربرکت دفاع مقدس همزمان شده و باید قدر آنچه مدافعین این سرزمین برای ما به یادگار و ارث گذاشتند را بدانیم.

وی با بیان اینکه نباید از دفاع مقدس و دستاورد‌های آن گذشت،‌ گفت: دانش‌آموزان عزیز باید بدانید و بدانیم آنچه امروز از سربلندی و سرافرازی در دنیا نصیب ما می‌شود حاصل رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهداست.

استاندار همدان ادامه داد: شهدا نشان دادند با اعتقاد قلبی می‌توان در مقابل زورگویان ایستاد و اگر امروز می‌بینیم دنیا با زبان تکریم با ایران سخن می‌گوید حاصل ایثارگری‌ها و خون شهداست.

وی با تأکید بر اینکه در مذاکرات و دفاع دیپلماسی نیز رشادت‌های شهدا تأثیر‌گذار بود،‌ افزود: البته هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولتمردان به ویژه رئیس جمهور،‌ تعامل با دنیا و دفاع جانانه تیم مذاکره‌کننده نیز اثر شگرفی بر مذاکرات داشت.

*سئوال مهر رئیس جمهور را به فال نیک می‌گیریم

نیکبخت با اشاره به سئوال مهر رئیس جمهور تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور خواستار پاسخ‌های شما در خصوص «نظر شما بعد از توافق هسته‌ای که در مذاکرات با 6 ابرقدرت به دست آمد و راه‌های جدید پیش رو چیست؟» را به فال نیک می‌گیریم.

وی به گفته شهید رجایی که «مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل شدنی نیست» اشاره کرد و بیان داشت: امیدوارم در تابستان و با استفاده از شرایط خوب استان دانش‌آموزان در رشد تعلیم و تربیت تلاش کرده باشند.

استاندار همدان ادامه داد: امید است با بازگشایی مدارس و آغاز تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان با تلاش،‌ دلسوزی و اهتمام بیشتر به آموختن؛ آینده‌سازان خوبی برای کشور باشند.

*توسعه در هر بخش نیازمند توسعه علمی

وی با تأکید بر اینکه هیچ توسعه‌ای در هیچ بخشی حاصل نمی‌شود مگر با توسعه علمی گفت: به همین دلیل مردم ایران همواره به دنبال کسب علم، دانش و کمک‌های علمی و معرفتی به دنیا بوده‌اند.

نیکبخت خاطر‌نشان کرد: یک جغرافیای کوچک ایران همدان است که بزرگترین عالمان و عارفان در آن زندگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میرسیدعلی همدانی وفاق، برادری و آموزش علوم را از این سرزمین به شبه‌قاره هند منتقل کرد، افزود: به زودی در استان شاهد برگزاری همایش میر‌سید‌علی همدانی خواهیم بود.

استاندار همدان تصریح کرد: انتظار دارم در بزرگداشت این شخصیت بزرگ؛ معلمان و دانش‌آموزان نیز حضور داشته باشند و با ارائه نظرات، در شناساندن این شخصیت برجسته نقش ایفا کنند.

وی تأکید کرد: در صورت حضور معلمان و دانش‌آموزان در این همایش جوایزی از استانداری و آموزش و پرورش به برخی فعالان ارائه خواهد شد.

*دانش ماندگار است

نیکبخت با اشاره به گفته «علم بهتر است یا ثروت» یادآور شد: در گذشته علم را برتر می‌دانستند و امروز برخی ثروت را برتر می‌دانند که اینگونه نیست زیرا موردی نیست کسی در تاریخ به دلیل ثروتشان ماندگار شده باشند.

وی دانش را ماندگار دانست و ادامه داد: مردم ایران به علم و دانش علاقمند بوده و هستند و امروز بیشترین هزینه سبد خانوار به آموزش اختصاص داده می‌شود.

استاندار همدان اظهار کرد: امروز با رهنمود‌های مقام معظم رهبری، ایران ما در بین کشورهای اسلامی از لحاظ علمی رتبه اول را دارد و موفق به بومی‌سازی دانش هسته‌ای شده‌ایم.

وی یاد‌آور شد: در نانوتکنولوژی و علوم پایه و اساسی مانند ریاضی، شیمی، فیزیک و هوافضا نیز حرف‌هایی برای گفتن داریم و در علوم پزشکی نیز در جهان از کشورهای سر‌آمد هستیم.

نیکبخت با بیان اینکه باید نسل جدید از گذشته پویا‌تر و علمی‌تر باشند،‌ بیان داشت: انتظار داریم دانش‌آموزان و آینده‌سازان در به دست آوردن علوم اساسی و مورد نیاز کشور هر روز توفیقات بیشتری کسب کنند.

*تلاش برای تبدیل همدان به پایگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی

وی امور فرهنگی را برای جامعه و نسل جوان بسیار ضروری دانست و گفت: مهر‌ماه برگزاری دو جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان و تئاتر کودکان را خواهیم داشت.

استاندار همدان خاطر‌نشان کرد: تلاش می‌کنیم همدان را به پایگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

وی یاد‌آور شد: با انتقال دبیرخانه جشنواره فیلم نوجوان به استان همدان این دبیرخانه به صورت دائمی در استان ماندگار می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه در ریشه هر ایرانی علم و دانش عمق دارد،‌ اظهار کرد: ایرانیان طالبان علم هستند و همواره در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند.

وی در پاسخ به درخواست دانش‌آموزان دبیرستان قدس وعده آغاز عملیات اجرایی ساخت آسانسور این مرکز را از هفته آینده داد و زمان تکمیل آن را دو ماه آینده عنوان کرد.

استاندار همدان روحیه مطالبه‌گری دانش‌آموزان را تحسین کرد و بیان داشت: حضور و مطالبه‌گری شما دانش‌آموزان سبب می‌شود از امروز آموزش مطالبه‌گری را در این قشر داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار