مشهد بودجه گردشگری ندارد

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به حجم گردشگری و ورود و خروج زائر در شهر مشهد، این شهر از بودجه دولتی بی‌بهره است و توسط عوارض مردم مشهد به زائران خدمات‌رسانی می‌شود به همین دلیل باید برای بخش گردشگری و زیارت مشهد سالانه بودجه در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ 03 March 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، سیداحمد هاشم‌آبادی ظهر امروز در سمینار زیارت نوروزی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در طول سال به بیش از 300 میلیون تشرف در حرم مطهر رضوی خدمت‌رسانی می‌شوند و در این راستا تمام موارد برای یک زیارت خوب در مشهد فراهم می‌شود.

وی افزود: 30 هزار خادم در 60 هزار متر مربع رواق، 250 هزار متر مربع صحن و پنج حلقه تا روضه منوره در حال خدمت‌رسانی هستند و سعی بر ایجاد فضایی شده که زائر به جز زیارت درگیر موارد دیگر نشود و تاکنون میزان رضایتمندی زائران 95 درصد بوده است.

هاشم‌آبادی بیان کرد: در فضای معماری حرم هماهنگی خاصی بین معماری شهری و معماری اماکن مذهبی وجود دارد همچنین سطح خدمات به زائران هم‌اکنون فقط محدود به حرم مطهر رضوی نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشهد با این حجم گردشگری و ورود و خروج زائر از بودجه دولتی بی‌بهره است و توسط عوارض مردم مشهد به زائران خدمات‌رسانی می‌شود به همین دلیل باید برای بخش گردشگری و زیارت مشهد سالانه بودجه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مشهد همیشه مقصد سفر‌هاست و زائران در این شهر اقامت چند روزه دارند لذا هزینه‌هایی به شهر متحمل می‌شود اما نباید مجاوران جوابگوی این هزینه‌ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار