مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۲ دستگاه فلزياب از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک فرماندهی نیروی انتظامی در نقاط مختلف استان کشف و ضبط‌ شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 31 October 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود : ۲ دستگاه فلز یاب که روز گذشته به این اداره کل تحویل داده شد، توسط ایست بازرسی شازند از خودروی سواری ضبط شده بود که بعد از گذراندن مراحل قانونی برای ضبط و نگهداری به این اداره کل تحویل داده شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ دستگاه فلز یاب از نقاط مختلف استان کشف و ضبط شده است.
مرزبان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دستگاههای ضبط شده در ایست بازرسی توره از خودروهای عبوری کشف و ضبط شده‌اند افزود: این تعداد فلزیاب، در شهرستانهای شازند، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، کمیجان و اراک کشف و ضبط‌شده است.
او یادآورشد: بر اساس قانون ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی خواهد شد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در میان بگذارند.
مرزبان تاکید کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب و حفاری های غیرمجاز علاوه بر ضبط و توقیف برابر ماده۵۶۲
قانون مجازات اسلامی به۶ ماه تا یک سال حبس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار