معاون دادستان در نظارت و پیگیری حقوق عامه همدان با ورود به موضوع تخریب زنجیره‌ای بنا‌های تاریخی استان از تعقیب کیفری عاملان تخریب ابنا و آثار تاریخی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 13 November 2021
معاون دادستان در نظارت و پیگیری حقوق عامه همدان با ورود به موضوع تخریب زنجیره‌ای بنا‌های تاریخی استان از تعقیب کیفری عاملان تخریب ابنا و آثار تاریخی استان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، از ایرنا «سید هادی مصطفوی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی تخریب خانه دکتر شیری در خیابان جهان‌نما، تخریب خانه وکیل‌الرعایا، تخریب سنگ آسیاب کشف شده در دانشگاه بوعلی، پیگیری قصور‌ها و ترک فعل‌های منتهی به تخریب آثار تاریخی همدان در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ بنا‌های تاریخی و ارزشی در استان، ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد تخریب زنجیره‌ای چندین بنا و اثر تاریخی واجد حفظ و مرمت در استان همدان بودیم که این مسائل موجب نگرانی و اعتراض مردم همدان به خصوص اهالی هنر و فعالان فرهنگی شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان خاطر نشان کرد: آثار باستانی و بنا‌های تاریخی هرکشور پیشینه آن محسوب می‌شود که دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند.

وی افزود: امروزه حفظ این منابع تاریخی و پیشگیری از تخریب وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود و هر فرد بنابر وظیفه شهروندی خود موظف است در حفظ این بنا‌های تاریخی کوشا باشد.

استان همدان دارای یک هزار ۸۰۰ جاذبه تاریخی، تفریحی و گردشگری است.

به گزارش ایرنا، ۳۵ خانه تاریخی واجد ارزش در همدان وجود دارد که با خطر تخریب مواجه هستند. 

به تازگی بنای تاریخی مدرسه ظفر شهر همدان تخریب شد که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت این بنا به عنوان یک ساختمان واجد ارزش فرهنگی، بدون هماهنگی و اطلاع این اداره کل به صورت کامل تخریب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار