کد خبر: ۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵ 26 January 2015
مسابقات ساخت و پرواز هواپیماهای گلایدر با محوریت یادواره شهدای پرواز در بابلسر برگزار شد.

برای نخستین بار مسابقات ساخت و پرواز هواپیماهای مدل گلایدر، یادواره شهدای پرواز ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه اول در بابلسر برگزار شد.

به گزارش تابناک- مازندران به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل ' احمدرضا مهاجری نژاد ' مدیر آموزش و پرورش بابلسر با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مختلف بین دانش آموزان پسر و دختر مقطع ابتدایی شهرستان بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات با حدود 189 دانش آموز برگزار و در پایان این مسابقات متراژ و نفرات برتر معرفی و از آنها تجلیل شده است.

وی افزود: این طرح در راستای تشویق دانش آموزان برای حضور در حوزه علم و فناوری و در قالب یادواره شهدای پرواز و شهدای شاخص چون شهید بابایی، شهید عباس دوران، شهید شیرودی و شهید کشوری و در قالب ساخت و پرواز یک نوع گلایدر اجرا شده است.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر، با بیان اینکه به دلیل عدم شناخت کافی و بالای دانش آموزان نسبت به ساخت این نوع گلایدرها،حدود 40 درصد از آن از پیش طراحی، آماده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، گفت: ساخت 60 درصد باقی مانده از این گلایدرها با همکاری استاد راهنما و الگوهای موجود توسط دانش آموزان انجام گرفته است.

مهاجری نژاد، با اشاره به اینکه این مسابقات در شهرهای قائم شهر و بابل نیز برگزار شده است، افزود: طبق رتبه های به دست آمده و نتایج به ثبت رسیده، دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بابلسر با متراژ 20 متر و 20 سانتی متر تاکنون در جایگاه نخست این رقابت ها قرار دارند.

وی گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان قائم شهر با متراژ 20 متر و 17 سانتی متر و شهرستان بابل با متراژ 17 متر و 2 سانتی متر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر، درباره اهداف برگزاری این مسابقات، بیان کرد: آشنایی با موضوع پرواز، شناسایی و کشف استعدادهای برتر، ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان و بهره گیری از توانمندی ها و افزایش خلاقیت در آنها از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است. مهاجری نژاد، تصریح کرد: گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار