مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست که برای تکمیل آنها به ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ 06 December 2021


حسن عزیزی روز دوشنبه افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک خیرین در حال اجرا است.
وی از افتتاح ۴۰ پروژه ورزشی با اعتبار ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۵۹ هزار متر مربع در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ باب زمین چمن مصنوعی، هفت سالن ورزشی تخصصی، یک خانه جوان و یک استخر سرپوشیده ورزشی است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: با نگاه ویژه به نقاط مرزی و محروم استان از مجموع ۴۰ پروژه افتتاحی در سال جاری، ۳۰ پروژه با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان در شهرستان‌های مرزی استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: حدود ۷۵ درصد پروژه‌های افتتاحی سال جاری اداره کل ورزش و جوانان در نقاط مرزی و محروم استان در راستای اجرای عدالت و ارتقای زیرساخت‌هاست.
عزیزی با بیان اینکه مجمع خیرین ورزش‌یار خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۶ در این اداره کل راه‌اندازی شد افزود: در حال حاضر خیرین و افراد نیکوکار در ۱۳ پروژه ورزشی استان مشارکت دارند و در اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان همکاری خواهند داشت.
وی گفت: در ۲۴ ماه گذشته ۱۰۰ پروژه ورزشی با زیربنای ۱۴۴ هزار متر مربع در استان به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۴۲ پروژه با اعتبار ۶۶ هزار متر مربع در شهرستان‌های مرزی استان اجرایی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت رکورددار توسعه فضاهای ورزشی در کشور بوده‌ایم اما هنوز از میانگین کشوری عقب هستیم و سرانه فضای ورزشی این استان ۴۹.۵ سانتیمتر مربع است در حالی که میانگین فضای ورزشی کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است.
وی از وجود ۲۲۱ باشگاه ورزشی خصوصی در خراسان جنوبی نیز خبر داد و گفت: طی ۲ سال گذشته این تعداد از ۱۵۰ به ۲۲۱ باشگاه افزایش یافته و به دنبال توسعه فضاهای ورزشی در بخش خصوصی بوده‌ایم که همکاری خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.
عزیزی اضافه کرد: باشگاه‌های ورزشی استان در دوران کرونا خسارت‌های زیادی را متحمل شدند و در راستای جبران این خسارت‌ها به میزان هشت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان متقاضی دریافت تسهیلات داشته‌ایم که از این مقدار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به باشگاه‌داران با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شده است.وی گفت: طی ۲ سال گذشته تعداد خانه‌های ورزش روستایی از ۱۵۳ به ۳۸۳ خانه افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار