هندبال کاشان که از دیرباز در استان هندبال‌خیز اصفهان و ایران مطرح بوده و سابقه قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های ایران را نیز در کارنامه دارد، امسال با تیم مهرگان به دنبال بازگشت به روز‌های اوج گذشته است.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 13 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه تیم هندبال مهرگان کاشان در حالی امسال گام به مسابقه‌های لیگ دسته یک کشور گذاشته که چند سالی از سطح اول هندبال کشور دور بوده است.

مسابقه‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران با شرکت ۲۰ تیم در چهار گروه پنج تیمی برگزار می‌شود و تیم مهرگان کاشان در گروه چهارم مسابقه‌ها در گرمسار به مصاف تیم‌های درخشان کویر این شهر، پیشگامان سلدوز نقده، شهید چمران لارستان و بهنام زاهدان می‌رود.

در پایان مرحله گروهی لیگ دسته اول هندبال باشگاه‌های ایران، تیم‌های اول و دوم به دور بعدی راه می‌یابند و از هشت تیم راه یافته به این مرحله چهار تیم به نیمه‌های و پس از آن ۲ تیم به دیدار نهایی صعود می‌کنند و جواز حضور در مسابقه‌های فصل آینده لیگ برتر را نیز کسب خواهند کرد.

تیم مهرگان کاشان پیش از حضور در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور در دیدار تدارکاتی میزبان تیم گیتی‌پسند اصفهان بود که این مسابقه با نتیجه ۲۱ بر ۲۱ به تساوی کشیده شد.

استفاده از جوانان و نوجوانان کاشانی در لیگ دسته یک

سرمربی تیم مهرگان کاشان در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هندبال از دیرباز در این شهرستان فعال بوده است، گفت: پیشتر نوجوانان و جوانان هندبالیست کاشان در تیم ملی حضور داشته‌اند و اکنون از آنان در لیگ دسته یک کشور بهره گرفته می‌شود تا نماینده خوبی برای شهرستان باشند.

مهدی دوست افزود: تمرین‌های تیم هندبال مهرگان کاشان با بهره‌گیری از بازیکنان بومی و کمترین امکانات رفاهی با همکاری شورای اسلامی شهر و موسسه حامیان ورزش چند هفته پیش از آغاز رقابت‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به تمرین‌های آماده‌سازی هندبالیست‌های کاشانی، بازی تدارکاتی آنان مقابل تیم گیتی پسند اصفهان را رضایت‌بخش دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش بازیکنان و همکاری مسوولان و حامیان، از مسابقه‌های پیش رو در گرمسار سربلند بیرون آیند.

کارشکنی‌هایی که به هندبال کاشان ضربه زد

کاپیتان تیم مهرگان نیز از اینکه تیم هندبال کاشان پس از چند سال وقفه امسال با کمک شورای اسلامی این شهر بار دیگر در لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران حضور یافته، ابراز خرسندی کرد.

سیدامیرحسین میرافضل اظهار امیدواری کرد که تیم مهرگان با همت و تلاش بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی نتایج مطلوبی در رقابت‌های پیش رو کسب کند و از این طریق بتواند پاسخگوی زحمت‌های مسوولان باشد.

وی تصریح کرد: البته هندبال کاشان چند سال پیش قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داد که با بروز برخی کارشکنی‌ها و تغییر و تحول در مدیریت این شهر ۲ - سه سال رها شد.

استفاده از توان کادر فنی و بازیکنان بومی

رییس هیات هندبال و سرپرست تیم مهرگان کاشان نیز در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: نماینده این شهرستان با کادر فنی و بازیکنان بومی برای حضور در مسابقه‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران آماده است.

مهدی پدرام‌فر با بیان اینکه مسابقه‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های از ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه برگزار می‌شود، افزود: میزبانی گروه چهارم این رقابت‌ها به گرمسار واگذار شده است و در صورت صعود تیم مهرگان کاشان از این گروه، طبق وعده مسوولان فدراسیون میزبان رقابت‌های دور بعد خواهیم بود.

رییس هیات هندبال کاشان تصریح کرد: هدف نماینده این شهرستان، بقا در لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران است.

پدرام‌فر با قدردانی از حمایت‌ها نماینده پیشین کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، موسسه حامیان ورزش، حسین حیدریان چهره ورزشی شورای اسلامی شهر و رییس اداره ورزش و جوانان کاشان از هندبال خاطر نشان کرد: این خطه از سال‌ها پیش توانمندی زیادی در هندبال داشته و سابقه قهرمانی لیگ برتر کشور نیز دارد.

سرپرست تیم مهرگان کاشان در لیگ دسته کشور با تاکید بر اینکه نگاه نوجوانان و جوانان هندبالیست شهرستان به این تیم است، اظهار امیدواری کرد که تیم کاشان با حمایت بیش از پیش مسوولان، حضور موفقی در رقابت‌های پیش رو داشته باشد.

وی نقش رسانه‌ها را در پیشرفت و توسعه ورزش و از جمله هندبال مهم دانست و حمایت بیش از پیش صاحبان رسانه از این رشته را خواستار شد.

سیدعلی میرجعفری، علی مظفری، علیرضا ظهیری، سیدسجاد امامی، میکائیل قنبری، علیرضا خاک‌دوست، مهدی عباسی، سیدامیرحسین میرافضل، علی جلالی مشکاتی، سیدمحمد ثابت، مهدی صحرایی، ولی‌الله کاظمیان، وحید موساییان، محمد جعفر نساجیان، پوریا محمد کریم‌پور و سیدیاشار هاشمی ۱۶ بازیکن اعزامی تیم هندبال مهرگان کاشان به مسابقه‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران در گرمسار هستند.

مهدی پدرام‌فر مدیریت و سرپرستی، مهدی دوست سرمربیگری و رضا عرب‌زاده مربیگری تیم مهرگان کاشان را در رقابت‌های پیش رو بر عهده دارند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود و تا پیش از شیوع کرونا در سال گذشته نزدیک به ۱۴ هزار ورزشکار سازمان‌یافته فعال در ۴۰ رشته ورزشی داشت.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت سیلک (هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار