کلاهبرداران سایبری در پوشش فروشندگان سیار و دوره‌گرد توسط پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 20 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پلیس فتا این استان گفت: پس از مراجعه چند فقره شکایت به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. 

سرهنگ فیض اله احمدی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد مبالغ برداشت شده از طریق دستگاه خودپرداز و همچنین خرید از طریق دستگاه کارتخوان یکی از مغازه داران واقع در شهر یاسوج برداشت شده است.
احمدی ادامه داد: کلاهبرداران با کمک رابط خود واقع در یکی ازشهرستان‌های استان همجوار اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان در سراسر کشور می‌ کرد و از این طریق قصد رسیدن به اعمال مجرمانه خود را داشتند.
احمدی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا متهمان شناسایی و در عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا این استان گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 9 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، یک دستگاه اسکیمر، 410 کارت بانکی کپی شده، ارز دیجیتال و وجه نقد کشف شد.
سرهنگ احمدی به دارندگان کارت‌های بانکی توصیه کرد: هنگام خرید از دستگاه‌های کارت خوان رمز کارت خود را در نهایت محرمانگی وارد کنند و از ارائه رمز آن به دیگران جدا خودد داری کنند و همیشه کارت جداگانه‌ای برای مایحتاج روزانه خود داشته باشند.
سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
برخی از کلاهبرداران سایبری در پوشش فروشندگان سیار و دوره‌گرد در خروجی شهر‌ها با ترفند اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد کرده بودند.
اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته و در کنار دستگاه کارت خوان و عابر بانک‌ها نصب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار