فرمانده لشکر ۱۷ سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه ۴۲۷ شهید مدافع حرم از کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان در قم دفن هستند، گفت: ۱۲ بهمن ماه جاری ششمین یادواره شهدای مدافع حرم را در مصلای قدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 27 December 2021

به گزارش تابناک قم، اسدالله گنجعلی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود:  لشکر ۱۷علی بن ابی طالب (ع) از سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب(س) بخصوص در عملیات آزادی نبل و الزهرا در سوریه حضور داشته و حدود ۳ سال است که در منطقه مرزی اشنویه در شمال غربی کشور انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه هرساله به مناسبت آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه و نقش ارزشمند لشکر ۱۷ سپاه علی بن ابی طالب(ع) در این عملیات یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزار می‌شود، گفت:

گنجعلی گفت: این یادواره با محوریت نقش شهدای مدافع حرم در منطقه و دستاوردهای حرکت شهدا در دفاع از حرم برگزار می شود و در کنار این برنامه دیدار با ۲۰۰ خانواده شهدای فاطمیون، ۱۰ مسجد تاثیرگذار در قم و ۱۰ مدرسه بزرگ در استان قم انجام می گیرد.

وی افزود: برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی از جمله همایش پیاده روی به سمت گلزار شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه(س)، برگزاری شب شعر و غبارروبی مزار شهدا از برنامه های ششمین یادواره شهدای مدافع حرم در استان قم است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در ادامه، اظهار کرد: لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در آزادسازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا نقش ویژه ای ایفا کرد و شهدایی از این استان در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها اهدا شده است.

سردار محمدرضا موحد با بیان اینکه آزادسازی نبل و الزهرا فتح الفتوح سایر عملیات ها در سوریه بود، گفت: سپاه علی بن ابیطالب(ع) بعد از حضور در سوریه از برخی خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون حمایت کرده است و در ادامه هم حمایت‌هایی انجام خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار