50درصد شبکه آبرسانی شهرستان فرسوده است و بسیاری از آب شرب شهرستان به هدر می رود و این شبکه نیاز به اصلاح و تعمیر دارد که به هزینه ای بالغ بر 5الی 6 میلیارد نیازمند است.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 28 September 2015
جلسه شورای اسلامی شهر ایوان با فرماندار شهرستان بعدازظهر امروز(یکشنبه) در محل فرمانداری ایوان تشکیل گردید.

به گزارش تابناک ایلام در این جلسه معروف بسطامی فرماندار شهرستان ایوان ضمن تسلیت و محکوم کردن فاجعه منا ، گفت : کار اجرائی و مسائل فنی در شهرستان زمان بر و هزینه بردار است ما شهری با زیرساختهای نامناسب که کار اصولی در آن انجام نگرفته بود تحویل گرفتیم ، در بحث فاضلاب شهری تنها 5 کیلومتر از 80کیلومتر فاضلاب شهری آن اجرا شده بود و این درحالی است که تصفیه خانه فاضلاب شهرستان باید در سال 96 به بهره برداری برسد و تا وقتیکه شبکه فاضلاب اجرا و به بهره برداری نرسد خوراک تصفیه خانه نیز تامین نمی گردد.

وی ادامه داد : ما انتظار داریم طرح فاضلاب شهرستان بر اساس تفاهم نامه ای بین آبفا ، مخابرات و شهرداری انجام گیرد ، آبفا خسارت را به شهرداری پرداخت کرده است و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد و هرچه سریعتر نوار حفاری ها را ترمیم و بهسازی نماید.

فرماندار اظهار کرد : 50درصد شبکه آبرسانی شهرستان فرسوده است و بسیاری از آب شرب شهرستان به هدر می رود و این شبکه نیاز به اصلاح و تعمیر دارد که به هزینه ای بالغ بر 5الی 6 میلیارد نیازمند است.

بسطامی افزود : متاسفانه عده ای درصدد فضاسازی و انتقاد از خدمات و عملکرد مسئولان در شهرستان هستند و این بحث عادلانه نیست ما باید واقعیتها را بیان کنیم و محدودیتها را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم منصفانه قضاوت کنیم.

 

وی ابراز کرد: شورا و شهرداری باید برنامه منسجم و راهکار برای توسعه عمران شهری و حل مشکلات شهرستان داشته باشند و مردم هم باید در جریان خدمات و مشکلات قرارگیرند و بدانند ما با چه منابعی داریم خدمت می کنیم تا بتوانند قضاوت منصفانه ای داشته باشیم ، انتقادهای نسنجیده و غیرفنی در حق شهرستان بی انصافی است.

 

نماینده دولت در شهرستان با بیان اینکه ما با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم و در قبال مردم مسئولیم یادآور شد : وضعیت کوچه و خیابانها زیبنده مردم نیست مردم از شورا و شهرداری انتظار دارند ، باید کار تخصصی همراه با برنامه ریزی مناسب در شهرستان صورت گیرد باید اعضای شورا پای کار بیایند و نابسامانی های شهرستان هرچه سریعتر ترمیم و بهسازی شوند.

 

فرماندار ایوان بیان کرد : 40درصد اعتبارات شهرستان به عمران شهری و شهرداری اختصاص پیدا کرده است ، مهمترین و اساسی ترین مسئله برای ما حل مشکلات مردم است ، شورا باید به مردم پاسخگو باشد نارضایتی های مردم باید مرتفع شود اگر همفکری بین شورا و شهرداری باشد بسیاری از مشکلات و مسائل شهری حل می شوند ما باید طوری خدمت کنیم که مردم را دلگرم نماییم. 

 

          

 

اختصاص 300میلیون تومان جهت تجهیز و توسعه پارک شهدا

فرماندار ایوان اظهار کرد : وضعیت آسفالت خیابانها تا پایان مهرماه باید مشخص شود و شورا و شهرداری باید وارد کار اجرایی شوند .

بسطامی از اختصاص 300میلیون تومان جهت تجهیز و توسعه پارک شهدا ، 250 میلیون تومان برای آسفالت و بهسازی خیابان 22 بهمن (کنارگذرشهرستان) ، 200میلیون تومان جهت دال گذاری و سرپوش کردن سیل بند شرقی شهرستان ، 200 میلیون تومان برای جدول گذاری و اصلاح شبکه جداول شهرستان ، 100میلیون تومان جهت توسعه فضای سبز خیابان اصلی شهرستان و 2 میلیاردتومان جهت آسفالت خیابانهای ایوان خبر داد.

 

شورای شهر : شهردار جدید بزودی معرفی می گردد

باباخانی رئیس شورای اسلامی شهر ایوان در این جلسه گفت : خدمات و کارهای خوبی در سال گذشته در شهرستان ایوان انجام گرفت که میتوان به اصلاح ورودی شهرستان ، تعریض و توسعه خیابانهای اصلی ، ساماندهی بازارچه ایوان اشاره کرد.

وی ادامه داد : بیشترین بودجه از سوی فرمانداری تاکنون به شهرداری اختصاص داده شده است اما وضعیت عمران شهری بدلیل اینکه در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است تا کنون با مشکلاتی مواجه بوده است.

باباخانی تصریح کرد : خدمات و کاراهای شهردار قابل تقدیر است اما نظر شورا بر این است شهردار عوض شود و بزودی شهردار جدید معرفی می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود : ما برای اعتبار 3 میلیاردی که در اختیار شهرداری قرار گرفته است برنامه داریم بیشترین مشکل ما در خصوص وضعیت کوچه و خیابانها است که باید بزودی ترمیم و اصلاح گردند.

منبع:جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار