رییس هیات کشتی :
رییس هیات کشتی استان یزد گفت: محمد مصلایی‌پور یکی از داوران این استان به عنوان کمک مدرس رشته داوری اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 12 January 2022

اتحادیه جهانی کشتی در حال حاضر ۱۷۴ عضو دارد، نهاد اداره‌کننده ورزش کشتی آماتور در دنیا و نماینده این ورزش در کمیته بین‌المللی المپیک به‌شمار می‌آید.

این اتحادیه یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین فدراسیون های ورزشی در جهان است و سخت ترین قوانین را برای ورزش کشتی آزاد و کشتی فرنگی تصویب کرده است.

این نهاد قبلا با نام اختصاری فیلا (FILA) نامیده می‌شد و از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی نام آن به اتحادیه جهانی کشتی ( UWW )تغییر کرد.

مجتبی صدقی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب این جایگاه برای نخستین بار از سوی یکی از ورزشکاران استان یزد افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حضور داوران کشتی یزد در مجامع مختلف جهانی و قضاوت رقابت‌های معتبر ملی و بین‌المللی موجب ایجاد انگیزه و نشان دهنده ظرفیت آن است.

این فعال ورزشی اظهار کرد: مصلایی‌پور داور پر افتخار یزدی تاکنون کار قضاوت مسابقه‌های معتبر جهانی را برعهده داشت، امیدواریم همچنان در هدف خود موفق باشد .

صدقی بیان کرد: مصلایی‌پور رییس کمیسیون داوران کشتی کشور و داور درجه « S۱ » کشورمان به عنوان نماینده کشتی ایران رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ میلادی توکیو را قضاوت کرد.

هم‌اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در رشته کشتی استان یزد فعالیت دارند و در صورت کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی شاهد افزایش این آمار خواهیم بود .

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و هیات کشتی در ۱۱ شهرستان فعال است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: داور ، کشتی ، اتحادیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار