مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد: در دهه فجر امسال ۲۲۸ پروژه گازرسانی روستایی وصنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 04 February 2022
به گزارش تابناک کردستان مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی روستایی را این چنین اعلام کرد: در دهه مبارک فجر اهالی ۴۵ روستای تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند و تعداد ۳۵ پروژه روستایی نیز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و کلنگ زنی می‌شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستا‌های قابل افتتاح هر شهرستان را به تفکیک این گونه گزارش داد: شهرستان بانه ۲ روستا با ۱۴۲ خانوار و ۲ شهرک شهری، دیواندره ۹ روستا با ۴۰۲ خانوار، سقز ۶ روستا با ۲۶۴ خانوار، سنندج ۸ روستا با ۱۱۰۱ خانوار، قروه ۲ روستا با ۲۴ خانوار، بیجار ۱۳ روستا با ۴۲۵ خانوار کامیاران ۵ روستا با ۱۴۴ خانوار روستای ایام الله دهه فجر را جشن می‌گیرند.
وی خاطر نشان کرد: با افتتاح طرح‌های گازرسانی روستایی در این ایام مبارک تعداد ۲۵۰۲ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.
وی افزود: تعداد پروژه‌های کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی در بخش روستایی ۳۵ مورد می‌باشد که پیش بینی می‌گردد تعداد ۹۹۴ خانوار روستای در آینده‌ی نزدیک به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردند.
مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستا‌های کلنگ زنی هر شهرستان را به تفکیک این گونه تشریح کرد:شهرستان بانه با ۳ روستا و ۲۸ خانوار، دیواندره ۴ روستا با ۶۴ خانوار، سقز ۶ روستا با ۲۰۱ خانوار، سنندج ۱۲ روستا با ۳۴۹ خانوار و یک پروژه ایمنی، سروآباد ۳ روستا با ۴۶ خانوار و مریوان ۷ روستا با ۳۰۶ خانوار عملیات اجرایی گازرسانی آن‌ها به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز حواهید گردید.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان این نوید را به مردم شریف و نجیب استان کردستان داد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن سایر روستا‌های که امکان گاز رسانی به آن‌ها میسر است، را عملیاتی نماید.
احمد فعله گری با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به روستا‌ها در استان کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است اظهار داشت: روستا‌های باقیمانده از نقاط اصلی خطوط انتقال گاز بسیار فاصله داشته و اغلب دارای مسیری طولانی و صعب العبور می‌باشد و این امر سبب می‌گردد اجرای عملیات گازرسانی به روستا‌ها با سختی‌ها و دشواری‌های فراوانی روبرو گردد ولی شرکت گاز استان کردستان با تلاش مضاعف سعی دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های واجدشرایط را از نعمت گاز طبیعی برخوردار نماید.
فعله گری در پایان سخنان جمع کل اعتبارات هزینه شده و قابل پیش بینی را این گونه تشریح کرد: جمع کل اعتبارات هزینه شده در قسمت پروژه‌های روستایی ۶۱ میلیارد تومان و برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی و ۱۴ پروژه زیربنایی و مقاوم سازی اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و برای ۳۶ پروژه کلنگ زنی ۶۸ میلیارد تومان اعلام کرد.
لازم به ذکر است برای گاز رسانی به ۴۵ پروژه روستایی افتتاح شده بیش از ۲۶۰ هزار متر شبکه گذاری صورت گرفته و ۱۶۴۳ علمک نیز نصب شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار