رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: استان ۲ هزار و ۳۶۶ آموزشگاه دارد که از این تعداد ۴۲۳ مدرسه در نقاط روستایی و عشایری اینترنت ندارد و برای حل آن تلاش می شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 06 February 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، فرامرز صدقی اظهار داشت: هم اکنون در این مدارس ۱۷ هزار و ۱۷۳ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود: شهرستان مانه و سملقان با ۶ هزار و ۶۸۱ دانش آموز بیشترین تعداد محصلان محروم از اینترنت و شهرستان جاجرم با ۶۶ دانش آموز کم ترین تعداد است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۵ نقطه ( براساس هم پوشانی ممکن است در یک نقطه چند مدرسه وجود داشته باشد) از مناطق استان به اینترنت دسترسی ندارند گفت: در مجموع ۴۲۳ مدرسه اینترنت ندارند که از این تعداد ۳۳۹ مدرسه مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه اول است.

 

وی گفت: با رایزنی و جلساتی که با کارگروه مشترک آموزش و پرورش، ارتباطات و مخابرات کشور و استانی انجام شده است با تخصیص اعتبار هر هفته یک نقطه از استان به اینترنت موبایلی متصل شود.

 

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی که از روز چهارشنبه مدارس به صورت مجازی شد مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند با تعداد دانش آموز زیر ۱۵ نفر حضوری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار