معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از ممنوعیت تشکیل جلسات بالای ۳۰ نفر خبر داد و بر رعایت آن توسط دستگاه های اجرایی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 12 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان افزود: آمار فوتی‌های کرونایی در استان مرکزی رشد بیش از دو برابری را تجربه کرده که بسیار نگران کننده است، انتظار می رود کلیه جلسات در دستگاه های اجرایی حداکثر ۳۰ نفر و در کمتر از ۹۰ دقیقه باشد؛ این مهم الزام قانونی دارد و هر دستگاهی که تخلف کند باید پاسخگو باشد.
وی یادآورشد: انتظار نبود که در کوتاهترین زمان ممکن وارد پیک جانباختگان کرونایی شویم، افزایش بیش از دو برابری آمار فوتی های استان مرکزی نگران کننده و هشداری برای مراقبت بیشتر به منظور پیشگیری از ابتلا به کروناست و نباید تصور کرد که در سوش اُمیکرون مرگ و میر وجود ندارد.
وی به درگیری بالای کودکان در این موج اشاره کرد و تاکید کرد: علاوه بر حفظ سلامت خود باید به فکر سلامت کودکان باشیم تا شاهد درگیری بیشتر افراد با سنین کمتر نباشیم.
اکرمی یادآورشد: براساس مصوبه ستاد ملی، کلیه مهدکودک‌های استان به مدت یک هفته از امروز تعطیل خواهند شد، فعالیت حضوری مدارس در شهرهای قرمز نیز براساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها به ریاست فرماندار اعلام خواهد شد و این تصمیم که با نظر فرماندار، دانشکده‌های علوم پزشکی، شبکه‌های بهداشت و درمان و آموزش پرورش اتخاذ می‌شود مورد تائید ستاد استانی و لازم الاجراست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کلیه متصدیان صنوف و کارکنان واحدهای صنفی موظف هستند که کد QR را در معرض دید قرار دهند چرا که تصمیمی برای تعطیلی صنوف اتخاذ نشده است ولی اگر بازرسان اتاق اصناف، حوزه سلامت و صمت به یک واحد صنفی مراجعه کنند که فاقد این کد باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. واحدهایی که فاقد این کد باشند پلمب خواهند شد.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری واکسیناسیون و اهمیت دز سوم افزود: شهرداری های شهرهای مختلف استان به ویژه شهر اراک با در اختیار قرار دادن چند دستگاه اتوبوس در قالب تیم سیار واکسیناسیون نسبت به ارائه خدمات در این خصوص همکاری کنند.
وی اداره کل راهداری را مکلف کرد نسبت به ارائه بلیط بین شهری برای مسافران تست مثبت خودداری و با کنترل ورود و خروج از ترمینال اقدام کنند و گزارش اقدامات صورت گرفته را به ستاد اعلام شود.
اکرمی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایط نقلیه حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی الزامی و تمامی مصوبات ستاد در خصوص رستوران‌ها، تالارها و باشگاه های ورزشی باید بطور دقیق اجرا و تصمیمات با متخلفین سختگیرانه و قانونمند خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار