با حضور مسئولان ارشد استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری
با حضور مسئولان ارشد استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری کلنگ یکی از ابر پروژه های خدمات رسانی به بخش زیلایی بر زمین زده شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 18 February 2022
کلنگ ابرپروژه زیلایی بر زمین زده شد + تصاویر و فیلم

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پیش از ظهر پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولان ارشد استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری کلنگ گازرسانی به بخش زیلایی بر زمین زده شد.
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این آئین و با ارائه توضیحاتی گفت : پروژه گازرسانی به بخش زیلایی در واقع ابرپروژه شرکت گاز استان است که از مسیر استان چهارمحال و بختیاری به این بخش کلنگ زنی شد.
رحمن خادم افزود: مطالعات این پروژه از دو سال پیش آغاز شد و مسیر‌های متعددی مورد برسی قرار گرفت که بهترین مسیر، از سمت چهارمحال و بختیاری به سمت زیلایی تشخیص داده شد.
خادم ادامه داد: این پروژه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه دربر دارد که باید بیش از ۱۷۰ کیلومتر شبکه گذاری شود.
وی به مشکلات پروژه اشاره کرد و گفت: شبکه گذاری گازرسانی به زیلایی باید از موانع طبیعی مانند تپه ماهور‌ها و رودخانه خروشان عبور کند که کار بسیار سختی است، اما با توجه به اینکه یکی از پیمانکار درجه کشور برای اجرای عملیات انتخاب شده است، امیدواریم در کمتر از یک سال تعدادی از روستا‌ها گازرسانی شود.
خادم با اشاره به این نکته که رساندن خدمات نظام در بحث گازرسانی به مردم را وظیفه شرکت گاز می‌دانیم افزود: پس از ۴۵۰ روز از زمان کلنگ زنی پروژه باقی روستا‌های تعریف شده گازرسانی خواهد شد که ارائه این خدمات زمینه شکوفایی و آبادانی برای منطقه را در پی خواهد داشت.
کلنگ ابرپروژه زیلایی بر زمین زده شد + تصاویر و فیلم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این گفت: در پروژه مهم گازرسانی به زیلایی ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار در قالب ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر و حدود ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
احمدزاده با اشاره به گازرسانی به منطقه محروم زیلایی گفت: گازرسانی به منطقه زیلایی در دو قسمت انجام می‌شود بخشی موشمی، برد پهن و سادات چاهن و بخش دیگری مورزرد زیلایی است، در طرح گازرسانی به زیلایی ۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح مهم گازرسانی به این مناطق از زیلایی از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان در ۴۰۰ روز انجام و سال آینده تعدادی از روستا‌های این منطقه محروم از نعمت گاز برخوردار شود.
احمدزاده ادامه داد: ۱۸ روستا و پاره روستا در منطقه مورزرد زیلایی است که به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه از طریق شهرستان مارگون گازرسانی به مورزرد انجام می‌گیرد.
مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از روستا‌های مورزرد زیلایی افزود: تلاش می‌کنیم زیلایی را در چند شاخص از جمله جاده روستایی، آب، برق و گاز از محرومیت خارج کنیم.
کلنگ ابرپروژه زیلایی بر زمین زده شد + تصاویر و فیلم
معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری هم طی سخنانی کوتاه گفت : مسئولین استان با همه امکانات در جهت موفقیت و انجام هر چه سریعتر پروژه همکاری خواهند کرد .
علی حیدری گفت : تعدادی از روستاهای استان چهار محال و بختیاری از نعمت گاز در مسیر پروژه برخوردار خواهند شد که انظار داریم این مهم هر چه سریعتر انجام شود .
حیدری در پایان اظهار داشت : فذماندار شهرستان لردگان به عنوان نماینده تام الاختیار استان چهار محال و بختیاری در این پروژه می باشد و هر گونه همکاری و هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.
کلنگ ابرپروژه زیلایی بر زمین زده شد + تصاویر و فیلم
نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت گاز و مجموعه همکاران وی در خصوص تلاش در انجام پروژه‌های گازرسانی گفت: یکی از نکات مهم این پروژه انتخاب پیمانکاری است که با توجه به سوابق خوب وی که همواره پروژه‌ها را سریعتر از زمان مقرر تحویل داده است، امیدوارم گازرسانی به زیلایی هم در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
مهدی روشنفکر افزود: این پروژه حدود ۱۸ هزار نفر جمعیت آن هم در مناطق کاملا محروم و فاقد زیرساخت‌های توسعه‌ای در زیلایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
روشنفکر در ادامه خطاب به مسئولین چهار محال و بختیاری درخواست کرد که نه تنها نسبت به رفع موانع این پروژه در محدوده آن استان اقدام کنند بلکه یک همکاری ویژه‌ای هم در اجرای هر چه سریعتر پروژه داشته باشند.
وی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای گازرسانی به منطقه مورزرد زیلایی و همچنین با توجه به اینکه گازرسانی به این مناطق نیازمند هزینه‌های سنگین و اخذ مجوز خاص از وزارت است خواستار همکاری و پیگیری‌های هماهنگ مسئولین استان برای پیگیری این درخواست مردمی شد.
روشنفکر در پایان خطاب به مسئولین استان گفت: باید تلاش کنیم که مناطق کم برخورداری مانند زیلایی از اینگونه خدماتی که وظیفه ذاتی دولت جمهوری اسلامی است هر چه سریعتر بهره‌مند شوند.
کلنگ ابرپروژه زیلایی بر زمین زده شد + تصاویر و فیلم
پیمانکار این پروژهم گفت: گازرسانی به روستا‌های محروم زیلایی از اقدامات ارزشمند نظام است که اتمام آن نیازمند همکاری و همراهی مسئولان و مردم منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به اشتراک پروژه بین دو استان چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب نقطه مرزی به عنوان محل کلنگ زنی، اظهار داشت: من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم نقطه‌ای برای همکاری و همراهی برای ارائه خدمات بهتر به مردم دو استان باشد.
وی در پایان مشکل اصلی پروژه را تسهیل اراضی عنوان کرد و خواستار همکاری و همراهی مسئولین دو استان خصوصا منابع طبیعی برای احداث جاده دسترسی جهت سرعت در اتمام پروژه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار